ÅRETS ALBUM 2009

Här är mina favoritalbum 2009, med tillhörande spotifylista, där det är möjligt. Naturligtvis skulle jag kunna - med hjälp av diverse synonymer till fantastiskt, magiskt och såinihelvetebramusik - förklara hur bra albumen är, men bättre upp är att du klickar på nedanstående Spotifylänk (där alla utom två album finns) och lyssnar själv. Varsågod!

 1. GREG CARTWRIGHT: Live At The Circle A
 2. BROKEN RECORDS: Until The Earth Begins To Part
 3. RICHMOND FONTAINE: We Used To Think The Freeway Sounded Like A river
 4. MALCOLM MIDDLETON: Waxing Gibbous
 5. THE LEISURE SOCIETY: The Sleeper
 6. BILL CALLAHAN: Sometimes I Wish We Were An Eagle
 7. GOD HELP THE GIRL: God Help the Girl
 8. ANNA JÄRVINEN: Man Var Bland Molnen
 9. RICHARD SWIFT: The Atlantic Ocean
10. MUMFORD & SONS: Sigh No More
11. THE LOW ANTHEM: Oh My God, Charlie Darwin
12. PETE DOHERTY: Grace - Wastelands
13. JAMIE T: Kings & Queens
14. WILCO: Wilco (The Album)
15. GRIFFIN HOUSE: 41 And A Half Minutes With Griffin House
16. TAKEN BY TREES: East Of Eden
17. RICHARD HAWLEY: Truelove's Gutter
18. MAXWELL: BLACKsummers'night
19. EG: Adventure Man
20. THE XX: XX


Och här är länken till årslistan: Favoritalbumen 2009


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack Anders, ser fram emot att smaka av denna lista med en del för mig okänd musik.

2010-01-14 @ 20:54:22
Postat av: Boggen

Jaha! Där ser man! Ytterligare ett gäng man missat. Utan att ha lyssnat igenom Spotify-listan så antar jag att det är en hel del godingar som vanligt. Hur ska man hinna med allt bra!?

2010-01-14 @ 22:17:43
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: daniel sundbaum

Finfin lista! Jag hittade några tips för kommande temalistor i spotify. Kul att du också ser Richmond Fontaines storhet.

2010-01-15 @ 08:02:09
URL: http://lacienega.wordpress.com
Postat av: Soulman

Tack Anders,spännande..här blir det till att tassa in på okänd mark.

2010-01-15 @ 08:05:21
URL: http://bluesmannen.wordpress.com/
Postat av: Mattias

Kul att se din lista. Det blir till att kolla upp några av namnen och ge andra ytterligare chanser.



Fast jag börjar nog med att lyssna på vinnaren!

2010-01-15 @ 09:00:41
URL: http://gixbit.blogspot.com/
Postat av: Anders

Anonym: Låt dig väl smaka!



Boggen: Omöjligt är det inte. Men det kräver musikpassion, och det har du ju.



Daniel: Tack! Kul att återgälda tipsandet. Och Richmond Fontaine, ja, de kunde lika gärna tronat överst på listan. Briljant storytelling till musik.



Soulman: Hoppas du hittar några godbitar!



Mattias: det gör du rätt i - grym platta!

2010-01-15 @ 17:03:05
Postat av: Swimmy Napraport

Kanonlista Anders, du har med en hel del egna favoriter, Malcolms "Wax Gibbons" är ruggigt bra, så också Broken Records, Wilco, Mumford & Sons mmm, har av någon outgrundlig anledning fortfarande inte lyssnat igenom Bill Callahan, märklig värld ?? En del nya som jag måste uppdateras med, vad sägs om en sittning i februari ??



Grym listning Anders

2010-01-17 @ 12:33:10
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Härligt Jimmy! Klart vi måste gå igenom det nya. I år kroknar vi inte i januari...

2010-01-17 @ 19:25:32
Postat av: TP

Sannerligen intressant lista. Många för mig okända och därför desto mer spännande att kolla upp.

Eller så väntar jag på dina övertygande försök till indoktrinering vid nästa gristräff.

TP

2010-01-18 @ 21:28:59
Postat av: Mikaela

Mmmm vad trevligt att Mumford & Sons var med på din lista av Album 2009

Jag fick faktiskt den i julklapp :) Spår nr 7 är bäst tycker jag... :)

2010-01-19 @ 12:24:54
Postat av: Anders

TP: Det är inte det enklaste att hitta musik som du inte redan bökat fram ur skivhyllorna. Kul!



Mikaela: Bra platta det där. Spår 7 är min favorit också!

2010-01-21 @ 19:44:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0