Genetiskt god smak

Lördag morgon. Ute skiner solen. Inne med känns det som, för jag har nyss köpt biljetter till Band Of Horses. Elliott tultar omkring som en euforisk Michelingubbe och rycker och drar i allt som finns inom räckhåll, vilket är mycket. Det finns gott om sladdar att kontrollera, golvlampor att välta, gårdagssmulor på golvet att äta. Videon är en bebismagnet. Han går fram till den låga bokhyllan i arbetsrummet och börjar plocka ut mina favoritböcker av Auster, Murakami, Safran Foer. Jag bänder varsamt böckerna ur de knubbiga händerna. De sitter som i skruvstäd. Jag letar snabbt efter en bok som han kan bläddra i, ett substitut utan textmässigt innehåll. Jag kollar längst bak i bokhyllan, bland skämsböckerna som inte får stå framme för allmän beskådan och hittar en bok av Läckberg, Olycksfågeln. Elliott ler stort när jag lägger fram den på soffan. Han kliver bredbent fram och nappar tag i den. Sedan bebissprintar han ut ur rummet, in i rummet bredvid, förmodligen i tron att jag som vanligt ska jaga i fatt honom och ta boken. Vilket jag inte gör den här gången. Efter någon minut kommer han tillbaka in i rummet. Han slänger Olycksfågeln i knät på mig - obläddrad, oförstörd. Han läser tydligen inte heller Läckberg.
.

Kommentarer
Postat av: TP

Han kanske gör som mig, väntar tills filmen kommer.

TP

2010-04-22 @ 07:25:29
Postat av: Jimmfred Swimmelman

Lökberg är ingen långdistansvinnare direkt, lätt som en fjäder flyger den runt utan kraft. Har svårt att nämna en sämre produktion av filmatiseringen.

Elliott måste ha insett detta utan att ens läsa boken, vilken kille..

Å vilken låt, fortfarande avis men det börjar att avta

2010-04-25 @ 22:02:00
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0