Verkligheten har många sanningar

Fysisk status: ryggvärk, förmodad magkatarr, sex kilos övervikt och akut trötthet. Det kunde varit värre, men är inte troligt. Jag kommer nuförtiden på mig själv med att bli imponerad, och inte minst inspirerad, varje gång jag ser en vältränad kropp på teve eller på gatan. Jag blir träningsugen. Vilket i nio fall av tio snabbt går över. Min känsla är dock fortfarande, mina fyrtio år till trots, att jag är en tvättbrädeförsedd hardbody. Att verkligheten inte håller med är en annan sak. Verkligheten har många sanningar och det är min känsla som gäller. Och om den skulle förändras, finns alltid en morgondag.

---
Bästa låten idag: Strange things will happen (Radio Dept.)


Kommentarer
Postat av: Boggen

Radio Dept. är mumma för öronen!

2009-05-12 @ 21:06:37
URL: http://boggblogger.blogspot.com
Postat av: Anders

Verkligen, Boggen. Jag toklyssnade på Lesser Matters igår. Fint!

2009-05-12 @ 22:12:03
Postat av: Dr. Gonzo

Du kan beställa tid hos psykolog Dr. Gonzo (adept till den kände Dr. Hugo Z. Hackenbush) för terapisamtal om din 40-årskris......sjysst låt förövrigt.

2009-05-13 @ 12:58:14
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Visst är den schysst. Vad tar du i timmen?

2009-05-13 @ 13:39:09
Postat av: Nina

hur gick det med ditt gym-kort? Har du det kvar??? det var ett tag sedan jag såg dig på mina pass nu tycker jag! =D

2009-05-14 @ 12:32:02
Postat av: Anders

Det finns kvar, Nina. Lite dammigt kanske, men helt användbart. Jag kommer och tränar så snart ryggen tillåter.

2009-05-14 @ 18:36:27
Postat av: TP

Sex kilo övervikt!!!

You lucky bastard!!



Jag blir förundrad varje gång jag passerar en spegel: Vem fan va det???



Nä, det var länge sen man var ung och lovande. Numera stämmer tung och sovande bättre.

2009-05-15 @ 20:25:16
Postat av: Anders

TP: Sex kilo låter kanske inte så farligt. Men någon lucky bastard känner jag mig inte som, inte då ett av de sex kilona planteret sig i ansiktet. Nej, jag känner mig snarare som en ganska unlucky bastard. Särskilt som fästmön är fotograf. Visst, kan speglar vara grymma, inget snack om saken. Men speglar kan man lura, vilket är omöjligt med fotografier. Fotografier är hårda mot fetton, rentav grymma, särskilt oss ansiktsfetton.

2009-05-15 @ 22:18:30
Postat av: Jimmy

Man börjar förtvivlat upptäcka navelludd som inte sett solens ljus på flera år, tänker närmast på en viss Homer Simpson när han beslutsamt trycker ihop en ölburk med överhänget. Det ligger mycket träning bakom en sådan bedrift, kanske skall vi byta våra fixidoler för att må bättre och stolt inse att "Wére still going wrong" eller varför inte

"The Times They Are A-Changin"

Radiodepartimentet är som magpatienten skulle ha uttryckt sig "puttrigt bra"

Jimmy

2009-05-25 @ 14:10:50
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Kvarglömt navelludd är ett fenomen som någon borde kåsera om. Inte jag dock.

2009-05-25 @ 16:34:48
Postat av: Jimmy

Navellud hmm, minns med en viss skepsis Stenungsposten från ungdomsåren i Jörlanda, inte världens bästa blaska men den hade en intressant spalt med den lyckade titeln "Kåserier Kring Sundet", skulle nästan kunna ta den titeln rakt av för eventuell navelskådning ??



Bilder något underifrån brukar vara melodin om man behöver extrakilon, skulle vara kul med en fotograf som lägger till istället för att ta bort, undrar hur karriären hade utvecklat sig ?? Ansiktsfetto är inget att gråta över Anders, vi är många som vet vad det innbär.



Hälsa fotografen Anders

2009-05-25 @ 21:05:46
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Mina tårar är slut, Jimmy.



Jag hälsar fotografen. Och tipsar samtidigt dig att gå in på hennes blogg. Hon har lagt upp en drös med - som jag tycker - fantastiska bilder på sistone, på bröllop, på barn, på yours truly osv...

2009-05-25 @ 23:28:05
Postat av: Daniel

Lyssna på kroppen!

2009-05-28 @ 19:59:31
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anders

Daniel: Inga problem. Min är tämligen högljudd.

2009-05-28 @ 22:27:54
Postat av: Jocke- Cramp Magazine

Mycket bra. Överlag gillar jag bloggen...

Keep up!

2009-07-27 @ 19:12:53
URL: http://cramp.se/magazine

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0