De goda stunderna.

Om någon undrar vart jag tagit vägen så har jag lidit av ett ryggskott i två veckor, men är nu på bättringsvägen. Jag har inte kunnat sitta framför datorn några längre stunder och skriva. För ögonblicket ligger jag i soffan och lyssnar på Leonard Cohens liveplatta. Fantastisk! På bröstet klänger Elliott, på väg att somna. Vi snorar ikapp, dödsförkylda. (En kliché, jag vet. Per definition är dödsförkylning den enda förkylning vi män kan ha.) Han gnider näsan fram och tillbaka mot min vita t-shirt och lämnar små mörka fläckar av snor och saliv. Om jag försöker torka hans näsa med papper, vrider han sig i vad som verkar vara omåttliga plågor och skriker som döda spädgrisar inte gör. Så jag låter honom hållas. Han är alldeles varm och nyduschad och luktar päron. För en halvtimme sen matade jag honom med välling tills han somnade. Sen vaknade han till, vred på huvudet, smygkräktes på min cardigan och somnade om. Därav duschen, och pärondoften. Själv bytte jag bara tröja. Det krävs mer än lite uppstött fullkornsvälling för att få in mig i badrummet idag. Till det är jag på tok för sjuk.

---

"It was about 14 years ago. I was 60 years old, just a kid with a crazy dream..."
L. Cohens snack inför "Ain't no cure for love"


Kommentarer
Postat av: Boggen

Låter helmysigt. Inte snoret, kräkset och ryggontet, men att ha ett litet knyte somnandes på bröstet är sånt man saknar. Brottas själv med förkylning och feber just nu, och ja, jag är nog dödsförkyld...

Bättre dock att vara sjuk innan jul en under. Hoppas att ni kryar på er!

2009-12-15 @ 09:31:26
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Man kommer sakna det - såpass. Knytet på bröstet alltså. Krya på dig, Boggen!

2009-12-15 @ 11:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0