30 favoritlåtar 2009 (spotify)

Sitter och knåpar ihop årets favoritplattor samtidigt som jag fascineras av Elliott, snart nio månader. För två veckor sen kunde jag lägga honom på golvet - och där blev han liggande. Annat är det nu. Nu kryper han, nu sätter han sig upp på en tiondels sekund och sen igår ställer han sig upp med stöd av bordsben, tillgängliga gardiner eller pappas byxben. Han reser sig, faller, reser sig igen, faller, slår i bakhuvudet i plåtskåpet bakom, gråter, kämpar sig åter upp på stabbiga gummiben. Han står bredbent på tå, vinglar, ler med hela ansiktet och visar upp de två mjölktänderna i underkäken. Misslyckande existerar inte. Vad blir det härnäst? Cykla i januari? Göteborgsmaran i maj? Handbromssladdar på IKEA:s parkering till sommaren?




30 favoritlåtar 2009


Enjoy!

Kommentarer
Postat av: Boggen

Mycket godbitar och en del banjo! Helt i min smak, tackar!

2009-12-28 @ 13:50:24
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Gonzo (anarkisten)

Banjo,banjo och åter banjo......nä skämt och sido, mycket bra låtar. Jag har kört listan flera gånger under dagen och det är stundtals väldigt bra. Längtar till årets sista kväll då världens bästa nyårslista skall spelas.......

2009-12-28 @ 19:43:00
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Boggen: Kan tänka mig det!



Gonzo: Kul att listan funkar på dig med, och så värst mycket banjo var det inte, snarare lågmäld pappa-är-trött-och-tål-inga-häftiga-ljud-just-nu.

2009-12-28 @ 20:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0