Hemmet skrämmer inte mig

Och så gled ännu ett kanonväder förbi mitt fönster, utan att jag gick ut och njöt av det. Vad är upp med det? Att ständigt klaga över vädret, för att sedan, när våren kommer med sitt guld, sitta inne och läsa en bok. En bra bok förvisso, Hundra dagar av ensamhet av Gabriel Garcia Marquez, men ändå bara en bok. Nej, hädanefter ska jag sluta tjata om dåligt väder, för det är inomhus jag trivs bäst. Inomhus, i soffan, läsandes eller skrivandes till lågmäld musik. Denna självinsikt leder ofrånkomligen till en annan: Att alla mina skogspromenader med Elias är obesjungna offer, kärleksbevis i det tysta; för dessa vandringar i naturen är inte bara teoretiska utan faktiska våldshandlingar mot mig själv. Mitt DNA saknar klorofyll. Mina lungor kräver inte frisk luft. Jag är Tjuren Ferdinand, med korkeken utbytt mot en semihörnsoffa från Mio. Mentalt är jag redan pensionär; och övergången till en fullblodsdito lär bli den enklaste man någonsin hört talas om. 
Syster! Jag är redo för mitt bad nu!
 


Kommentarer
Postat av: TP

http://www.youtube.com/watch?v=riBZdJeAJEE

2009-04-13 @ 23:12:25
Postat av: Anders

Naturligtvis, TP, naturligtvis! Jag snor den direkt. Fantastiskt fin låt!

2009-04-13 @ 23:22:33
Postat av: Lena

Ditt största fan väntar fortfarande på att få en hel bok med dina fantastiska berättelser att läsa!

Skrattar högt verkligen varenda gång jag läser. Har därför tvingats sluta läsa på jobbet eftersom chefen inser att det antagligen inte är dagens arbetsuppgifter som gläder mig så mycket...

2009-06-09 @ 18:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0