God fortsättning!

Onsdagen den 24 december klockan fem stod en abnormt förväntansfull Elias på balkongen och spanade ut mot gatan nedanför. Iklädd ryssmössa och vinterkängor pressade han ansiktet mot balkonggallret, samtidigt som de små händerna kramade om gallret så hårt att de vitnade. Han väntade på tomten. Dagen till ära var två medlemmar ur familjen Claus inhyrda: tomtemor och tomtefar. På grund av halka och lyktproblem, orsakad av vinden, dröjde ankomsten något. Tre pensionärer som stod nedanför på gatan, ivrigt samtalande, rycktes bryskt ur sitt julmysiga samkväm när ett Lars Norénskt ångestskri hördes från fjärde våningen: "TOMTEEN VAAR E DUU?".

Sen dök den välkända ljuskäglan upp längs vägen. Upphetsningen på våning 4 blev - otroligt nog - än mer upphetsad. "HEJ TOMTEN! HÄR E JAG...JAG HETER ELIAS ... HÄÄR BOOR JAG... KOOM UPP HÄÄR!".

Tomten är onekligen the shit när man är tre.



Kommentarer
Postat av: Jimmy

Käre gamle Arab Strappen Malcolm, i högform, får nästan lite Bad Santa känsla över videon och det är ju inte det sämsta. Wunderfööön



Jimmysch

2009-01-08 @ 22:59:40
Postat av: Jonas

Helt underbar video, längtar redan till nästa jul!

2009-01-09 @ 07:09:59
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Kul att det var några läsare kvar efter det (onödigt) långa uppehållet!

Visst är det en skön låt och video!

2009-01-09 @ 09:16:49
Postat av: Kicki

Äntligen! Jag började nästan bli orolig för att något hänt dig :). Men you are back med ännu ett fantastiskt Eliasinlägg. Tomten var the shit även här kan jag säga. Ha det!

2009-01-09 @ 19:32:15
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Tack, Kicki!

Och ja, pausen var som sagt onödigt lång. Inte meningen att oroa. Hade det bara lite tjockt över helgerna...

Tomten is da man!

2009-01-09 @ 21:03:37
Postat av: TP

Hohoho!

Burp!



Elias is da man!

2009-01-10 @ 11:30:45
Postat av: Anders

TP, jag misstänker att han tycker det själv.

2009-01-10 @ 18:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0