Än är inte sommaren över

Enligt wikipedia sjunger syrsor genom att gnida täckvingarna mot varandra, och framkallar på så vis ett förhållandevis kraftfullt ljud. Undrar om syrsan utanför mitt fönster läst detta? Jävla syrsa! Vad är grejen? Det är snart vinter, men syrsan gnider bekymmersfritt på, mitt i natten, utan en tanke på tidpunkt eller årstid. Går inte syrsor i idé eller nåt så här års? Inte den här, tydligen. Det hela är mycket störande. Som att ha en full John Cale till granne.

Dagens låt: Velvet Underground - "Venus in furs"


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Shiny, shiny, shiny boots of leather

Whiplash girlchild in the dark

Comes in bells, your servant, don't forsake him

Strike, dear mistress, and cure his heart



Grymt och makalöst bra, har alltid gillat Velvet med deras avighet samt ett eget sound som influerat många band

2008-10-20 @ 23:36:33
URL: http://www.skivgrisen.bloggspot.com
Postat av: Anders

Velvet Underground tillhör mina favoriter, helt klart.

2008-10-21 @ 13:28:15
Postat av: TP

Igår fick jag leta upp flugsmällaren som jag vinterservat å ställt undan för att gå på minijakt i stugan efter flugor i varierande storlekar. I lördags vid löksättningen fick jag snällt bistånd från en Häckenfantast (läs geting).

De enda tecken på höst hörs från stugans innerväggar där inflyttning tycks ske. Dessvärre verkar det vara som att det var det sista en individ klara av för det luktar amöba i stugan å det är inte jag för omväxlings skull.

2008-10-21 @ 23:08:29
Postat av: Anders

Vad är det frågan om? Allt är upp och ner. Blixtar och dunder i oktober. Massinvasioner av flugor, getingar och syrsor -- i nollgradigt väder. ÖIS tillbaka i allsvenskan. Hermageddon?

2008-10-21 @ 23:39:53
Postat av: Anonym

Vi har ju vår nu !

2009-05-18 @ 18:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0