I see a darkness



Okej. En snabb uppdatering bara. Sen lägger jag mig i sängen igen. Vill bara hälsa att jag inte lider av någon vanlig Roland Jansson-förkylning. Roland Jansson är en mes; vad vet han om lidande? Ingenting. Det jag har drabbats av är inget mindre än årets influensa, Hong Kong-stylee, och den är ingen lek skall ni veta; äldre människor dör av den. Men jag är ju bara halvgammal, så jag överlever nog. Fast gudarna skall veta att jag under gårdagsnatten promenerade längs floden Styx strandkant. Och ute på floden stod Karon och lockade med färjeturer för halva priset. Stackars, stackars mig. Huvudvärken, febern och frossan sliter och drar i min sargade kropp. Dessutom är värktabletterna lika effektiva som knallpulver på en älgjakt. Ja, mina vänner, NU är det fanimej synd om mig på riktigt. Jag återkommer.

Dagens nyckelord: Vaccination.

Dagens låt: I see a darkness - Bonnie Prince Billy

Kommentarer
Postat av: Kicki

Har hört att årets influensa ska vara en nära-döden-upplevelse, så jag vaccinerade mig faktiskt för ca en månad sedan... Krya på dig!

2008-11-09 @ 11:08:40
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Tack! Ja, influensan är en av de värsta mareritter jag varit med om. Var glad att du vaccinerat dig - ett klokt val.

2008-11-09 @ 13:27:51
Postat av: Jimmy

Tråkigt Anders, fick en spruta av svärmor så jag klarar mig förhoppningsvis, hade vi varit grannar hade jag skickat över ett par påsar med ny musik. Hoppas att den lägger sig snart. Du kan börja titta på en lördag som passar för en riktig invigning av grisrummet, skall höra med storklanen om ett passande datum



Kryahoppigatan



Jimmy

2008-11-10 @ 13:22:23
Postat av: Anders

Tack Jimmy! Får skylla mig själv. Jag var ju inte omedveten om året flu'. Men, men... Grisrumsinvigning! Härligt! Mig veterligt har jag inga planerade lördagar framöver - så kom med inbjudan bara. Jag kommer!



2008-11-10 @ 18:25:27
Postat av: TP

Jag säger bara en sak: TANDVÄRK!!!!

2008-11-11 @ 21:36:21
Postat av: Anders

Ajajaj, TP! Nu är min influensa över, men jag hade faktiskt tandvärk OCKSÅ under mardrömsnatten. Och det var det värsta!

2008-11-11 @ 22:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0