Varför inte en morgonöl...

Fredag morgon och strålande solsken. Klockan är sju.  In i sovrummet tassar sonen med ett leende som endast begränsas av ansiktsbredden. "Vill du ha en ööl...paaappa?". "Ehh..kanske senare", skrattar jag. "ÖÖL...PAPPA!", fortsätter han. Leendet är som bortblåst. "Men, man dricker inte öl på morgonen", försöker jag. "ÖÖÖL!". "Okej, okej, jag lovar att dricka öl, SEN, när du kommer hem från dagis". Min son nickar förnöjt. "Pappa dricka ööl ... sen", säger han och troppar iväg ut ur rummet.

Ikväll blir det fest ... tydligen. 

Dagens låt:

Drive-By Truckers - Daddy Needs A Drink


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Vi får väl hoppas att han inte skryter för dagispersonalen om att ni ska dricka öl ihop efter dagis....En vän till mig berättade om att när han hämtade sina två döttrar (2 och 4 år) första dagen efter semestern så frågade personalen om semestern hade varit trevlig? Jaaa svarade han lite undrande, varpå förskolläraren svarade " ja dina flickor har sprungit runt här på gräset hand i hand och sjungit LAPPINKULTA 7,0 LAPPINKULTA 7,0."
Så kan det gå!! (tur att jag inte dricker öl)

2008-05-23 @ 13:16:44
URL: http://skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Hahaha. Sinnesjukt roligt. "Lappinkulta 7,0", jag dör. Helt omöjligt att sjunga med någon form av melodi. Hand i hand... Ha ha. Jag dör igen.

2008-05-23 @ 13:25:55
Postat av: Gonzo

Du borde se om du kan hitta nåt klipp med Hasse och Tage när de sjunger "man undrar om barnen någonsin får ett glas öl" Det hade passat som en smäck

2008-05-23 @ 13:45:11
Postat av: Anders

Jag skall kolla upp det genast. Har inget bättre för mig.

Sen är det bara pappa som dricker öl när vi festar. Sonen får dricka "flääbloms-sapt".

2008-05-23 @ 14:02:23
Postat av: Anonym

Ibland ska man låta barnen bestämma. Detta låter som ett sådant tillfälle.
"Lappinkulta 7,0" låter snarare som ett mantra.
Rörande roligt, bägge berättelserna.

2008-05-23 @ 23:02:43
Postat av: johnny

haha, så jävla roligt! du är i form baby!

2008-05-23 @ 23:18:19
Postat av: Anders

Anonym: Håller med. Låt barnen bestämma; när det sammanfaller med dina egna intressen.

Johnny: Tackar. Jotack, formen är finns där, det måste erkännas, materialet också.

2008-05-23 @ 23:25:18
Postat av: anders

formen finns där...

2008-05-23 @ 23:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0