"Helgdagsfock åt far, och söndagskjol åt mor..."

Min tvåårige son, Elias, gillar tre saker: fotboll, böcker och musik. Framförallt musik. Han älskar att sjunga, och antalet memorerade låttexter börjar bli tämligen imponerande. Men det räcker inte att bara lära sig texter och melodier. Elias ägnar stor möda åt att hitta alternativa sätt att framföra låtarna på. (Ungefär som The Beatles gjorde under sin tid i Hamburg.) Just nu är han inne i en Ramones-fas. Eller kanske beror hans nya sångstil på att han ofrivilligt överdoserat The Replacements. Hursomhelst. Bä bä vita lamm har aldrig låtit så rå och oproducerad som nu när Elias marscherar runt vardagsrumsbordet och skriker ut "heldagssfock* åt faar, Å söndassjool åt MOOR", samtidigt som han hytter med händerna ovanför huvudet som valfri huligan i wiseguys eller firman.


Dagens låt: Bastards of the Young med The Replacements

*Att han sjunger "helgdagsfock åt far" är i sig stor humor. Det är som en slags freudiansk felsjungning för att hjälpa farsan att komma till. Man tackar.


Kommentarer
Postat av: Johnny

Jag som hört det kan bara instämma och säga att det låter fantastiskt :-) Har inte sett handgesterna, men kan föreställa mig det.

2008-05-08 @ 14:01:05
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Och nu har vi filmat det också, som bara överkärleksfulla föräldrar gör... Det är en briljant show. Det finns något för alla. Jag funderar på att lägga upp ett klipp inom en snar framtit, bli manager och tjäna storkovan.

Anders

2008-05-08 @ 14:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0