Förkylt.

Det är tisdag. Men det känns som måndag. Ute är det ljusgrått till grått. Då och då faller regnet. Jag har inte varit sjuk på evigheter, men nu är jag rejält förkyld, alltså sådär eländigt förkyld som (endast?) innehavare av Y-kromosomer kan vara. Jag som trodde jag var osårbar. Ha! Allt som krävdes var att dagiset öppnade sina portar igen, sen var det klippt. Så nu ligger jag här, anfäktad av barnbakterier. Utslagen och gnällig lyssnar jag på Bob Dylans Theme Radio. Vilket faktiskt inte är det sämsta. Han är en bra radiopratare Dylan, en naturlig storyteller. Han blandar citat, gammal bortglömd musik, och har ett drivet manus - det är som att lyssna till någon av hans låtar. Fast utan musik då. Temat för dagen är grannar. "Ju högre staket, desto bättre grannar", citerar han, och jag kommer på mig själv med att skrocka åt fyndigheten. Sen snyter jag mig högljutt, och gnyr lite Y-kromosomigt sådär.

Dagens favoritlåt är hämtad från 1995, från Seattles grungescen. Mad Season heter bandet som spelar dystra och suggestivt vackra "Wake Up". Sju minuter rätt in i mellangärdet:

Mad Season - "Wake Up" 

Kommentarer
Postat av: Gonzo

Faaan va jag lider med dig....Mitt jävulusiska bakrus visade sig inne hålla en brutal febertopp på minst 50 grader och att jag dessutom tappade rösten( vilket är förödande för en tjötröv som jag) Så jag har tröstat mig med att titta på massa dåliga filmer som jag redan sett glott på svenska os-fjaskon och svettats som en (skiv)gris. Ska nog kolla på Springsteen live från-75.

Mad Season helt jävla underbart bra. Jag trodde att jag var den ende som istort sett köpte den skivan. Jag har för mig att jag skrev ett inlägg om dem i vintras.Krya på dig!!!!

2008-08-19 @ 19:58:20
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Tack, Gonzo! Snörvel.

2008-08-19 @ 20:45:58
Postat av: Jimmy

Att vara man och dessutom bli förkyld är inte roligt, kan fresta dig med att den slutgiltliga invigningen av skivgrisrummet i källaren börjar närma sig, en helhelg med hittar och räkpoptail och ni är givetvis välkomna.

Krya på dig

2008-08-19 @ 22:23:22
Postat av: Anders

Så är det. Mäns smärtröskel är av nödvändighet lägre än kvinnors dito, och det är en direkt effekt av att vi inte kan föda barn. Så, när skall vi annars gnälla, om inte under förkylningar?



Tackar för inbjudan. Ser fram emot invigningen! Blir super! Anders

2008-08-19 @ 22:40:20
Postat av: Johnny

Gött att höra dig gnälla så manligt, det behövs att någon står upp för oss!

2008-08-20 @ 14:46:15
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Kände mig manad, Anders betyder ju "den manlige".

2008-08-20 @ 15:12:51
Postat av: TP

ROLAND JANSSON!!!

2008-08-20 @ 23:49:00
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Exakt TP! Jag hade Roland på näthinnan när jag skrev inlägget!

2008-08-21 @ 08:37:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0