Njals saga

Jag sitter med två konsertbiljetter till mitt favoritband, Band of Horses. Stockholm i februari, respektive Göteborg i juni. Och samtidigt som jag sitter här och klämmer på mina biljetter och längtar, lägger min fästmö upp ett klipp på Facebook som berättar följande historia:

Det är 16 april 2010. Njal och Elin är på väg till Oslo för att gå på Band of Horses konsert på Rockefeller Music Hall. Förutom att njuta av First Song, Funeral och Ode to LRC har Njal stora planer för kvällen. Han ska fria.

Det blir en fantastisk spelning och under en av låtarna ställer han frågan till Elin. Hon svarar "Ja". De bestämmer sig för att gifta sig i september.

Varje år i september har Tromsö en musikfestival och strax innan bröllopet får paret höra att Band of Horses kommer att vara en av akterna. Samma dag som vigseln. Förutom att de älskar varandra, älskar paret verkligen Band of Horses. Så när de hör talas om detta, tar de chansen. Njal ringer till bandet. Han berättar om hur han friade på deras Oslokonsert och frågar om de kan tänka sig att lira på bröllopet.

"Ja", säger bandet.

Band of Horses dyker upp strax innan vigseln, och inför häpna bröllopsgäster, en strålande lycklig brud och en brudgum som är så tagen av stunden att han under större delen av sången inte ens förmår se på bandmedlemmarna, spelar de sedan "Marry Song".

Naturligtvis.

..

Band of Horses - "Marry Song"

Kommentarer
Postat av: Smyg

Är det möjligen dags att ställa frågan själv också?

2011-02-09 @ 13:47:01
URL: http://smyg.wordpress.com
Postat av: Anders

Smyg:) Hon läser den här bloggen. Mina läppar är förseglade.

2011-02-09 @ 14:26:03
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Jimmy La Düsseldorf

Uj, uj vilket upplägg Anders, håller med Smyg att tanken på repris måste vara lockande, vilken romantik !!!

2011-02-10 @ 14:58:36
Postat av: Anders

Om Ben Bridwell säger ja, gör jag det också;-)

2011-02-11 @ 09:42:41
URL: http://kindofblue.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är sånt här som får en att tro och hoppas.

Det är sånt här som får en att rysa genom hela kroppen.

Tänk att det händer..

2011-02-22 @ 20:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0