Söndagsmix

Förra hösten tog jag, Elias och Maria en tur till Marstrand, tillsammans med Marias bror Erik och hans flickvän, Sara. Efter en timmes promenad i den ödsliga sommarstaden, beslöt vi oss för att smita in på ett café för en fika.

Medan vi drack kaffe, sprang Elias runt borden tillsammans med en liten kille i tvåårsåldern. En liten fransman. Mitt i leken stegade fransosen fram till Elias, satte sina händer om Elias kinder - och gav honom en stor blöt kyss, mitt på munnen. Elias, ovan vid kontinentala vanor, såg något förvånad ut, vilket roade oss vuxna vid fikabordet, enormt.

I morse hade jag och Elias ett samtal, vilket fick mig att minnas hans Franske Vän.

- Gillar du dagis, Elias?

- Jaa-aa, ja illar dagis!

- Vem är din bästa kompis på dagis då?

- Lukas.

- Är Lukas din bästa kompis?

- Jaa-aa. När jaa kommer till dagis ... då älskar Lukas mig!

Vackert! Tror jag startar veckans blandband med homoerotiska The Hidden Cameras:

Söndagsmix på youtube


Kommentarer
Postat av: Boggen

Skulle också bli förvånad om någon, även en fransman, klev fram och gav mig en stor blöt på munnen ; )



Hmm... verkar som youtubelänken bara leder till inloggningsrutan...

2009-03-02 @ 17:18:46
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Jo, onekligen, Boggen! Nu är youtubelänken är åtgärdad.

2009-03-02 @ 17:53:08
Postat av: Boggen

Nu har jag lyssnat igenom ytterligare en mycket bra lista. "Kim & Jessie" är helskön, "Dreaming of you", "Committed" och "Inner city blues" kommer att dyka upp på min "Bästa låtarna-lista". Säga vad man vill om "OC", men de som satte ihop soundtracken är iallafall ytterst kompetenta. Amadou et Mariam (och Manu Chau?) har verkligen ett härligt sound. Elliot! Nick! Håkan! Thedo var en ny trevlig bekantskap.

2009-03-05 @ 22:39:13
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Boggen: Comitted är riktigt bra. Ebba F. är riktigt bra. Och visst är det Manu Chao (hela albumet 'Dimanche à Bamoko' är fernissat med hans sound). Sedan håller jag med om att OC soundtracks är små guldgruvor, fulla av kanonlåtar. Bland annat hittar man ju Band Of Horses 'osläppta' och suveräna singel 'The end is not near' på OC Mix 6.

2009-03-06 @ 11:10:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0