Heatmiser - Mic City Sons (album)

"Fösst ska vi äta, men sen måste vi köpa knark", säger Elias.
Hmm. Jag har gjort det igen. Jag har planterat ytterligare ett olämpligt ord i det treåriga huvudet.
Bakgrunden till Elias uttökade ordförråd är att han senaste tiden snöat in på Disneys Skönheten och Odjuret. Medan vi äter spaghetti och köttfärssås föreslår han att vi ska besöka odjuret. Kanske ta bussen, alternativt ta oss till odjurets slott på något annat sätt. Eller som han säger: "hur ska vi gööraa?". Mitt mindre begåvade svar: "Vi får väl köpa knark!" (ett i och för sig ett rimligt svar på en orimlig fråga, men ändå) leder sålunda till detta blogginläggs inledning. Åh, vad jag måste lära mig att täppa igen truten. Nu har jag helgen på mig att förvränga "knarka" till "knacka". Sedan är det dags för dagis.

En annan som gärna köpte knark var ju Elliott Smith. De av er som gillar honom får inte missa Heatmiser, dvs bandet som "födde" Elliott. Lyssna särskilt på albumet Mic City Sons, som enligt mitt förmenande är något av det bästa Elliott varit inblandad i. En alldeles strålande bra platta som mixar light punk och singer/songwriting, doppad i den där magiskt vackra melankolin som var Elliot Smiths kännetecken.

"Plainclothes Man"


Kommentarer
Postat av: Gustav

Ja! Det är underbart!

2009-01-10 @ 10:53:37
Postat av: Anders

Visst är det, Gustav!

2009-01-10 @ 11:21:56
Postat av: TP

Väldigt bra låt!



Tror man på tomten så är man inte så gammal eller så går man på något, vanligtvis ingen kombination.

Ska bli intressant att följa dina snåriga stigar ut ur denna situation.

Får mig å tänka på en story jag hörde för några år sen. I ett samtal från dagis fick föräldrarna frågan om midsommar hade varit osedvanligt trevlig.

????

Era flickor sprang hela dagen å sjöng "Lapin Kulta 7,5"

Ridå!

2009-01-10 @ 11:40:49
Postat av: Anonym

Kul att du gillade låten, TP!

Och vad gäller slip of the tongues så är det jag som står för de värsta övertrampen här hemma. Häromdagen slog jag i handen i hissdörren. Invektiv yttrades. Elias frågade: "Pappa..saa du jeklar?"



Lapin Kulta 7,5! Fint!

2009-01-10 @ 18:24:41
Postat av: Gonzo

Ja fösöka ta sig ur det här utan större fadäser kan bli riktigt knivigt. Jag skulle mer än gärna vicka på Elias avdelning bara för att få höra vad han skulle säga. Det kan tilloch med gå så långt att du önskar att han gick tillbaks till den gutturala fasen........låten föresten lät riktigt trevlig.

2009-01-10 @ 19:27:43
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Möjliga förvrängningsord till knark-a

Exempel " Vi får väl köpa....

Kvark, Bark, Sark, Mark, Spark, Park -a

Livet som förälder tar många intressanta vändningar,

Sköj som tusan att läsa, nästan lite starke Staffans underverk eller vad det storverk fast med omvänd effekt dock. Blev det krångligt, skall nog ända denna kommentar nu..

2009-01-10 @ 22:56:39
Postat av: Anders

Gonzo, gutturala fasen är en blessing. Särskilt med tanke på vilken absorberingsförmåga de små hjärnorna har.



Håll tillgodo, Jimmy, och tack för tipsen. Bra förvrängningar allihop!

2009-01-11 @ 00:03:06
Postat av: Kryddan

Detta måste ha med mitt utfall mot alla blåvita Liverpool-supportar såsom varande knarkande att göra.

2009-01-11 @ 16:05:51
Postat av: Anders

Jag misstänkte nästan det, Kryddan. Om inte annat så underbyggde den här anekdoten din teori...

2009-01-11 @ 18:13:46
URL: http://kindofblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0