Musik för stressade själar

Jag är trött. Så här är veckans mest nödvändiga blandband. Inga konstigheter. Bara lite sjysst, själfull musik jag lyssnat till för maximal avslappning. (Spelaren finns i marginalen eller här!)

AVSLAPPNINGSMUSIK

01. Frank Sinatra - In The Wee Small Hours Of The Morning
02. Dennis Brown - Westbound Train
03. Beirut - Elephant Gun
04. Everlast - What It's Like
05. Nick Drake - Things Behind The Sun
06. Tom Waits - Martha
07. Townes Van Zandt - For The Sake Of The Song
08. Bon Iver - Blindsided
09. Elliott Smith - Between The Bars
10. Carstairs - It Really Hurts Me
11. Blonde Redhead - Top Ranking
12. Kate Bush - Wuthering Heights
13. Bob Dylan - If You See Her Say Hello
14. Paul Simon - Still crazy after all these years


Kommentarer
Postat av: Sofia

precis vad jag behöver just nu. är bara på andra låten men hittills har det funkat alldeles utmärkt. mycket bra låtar väntar ser jag. din smak imponerar ännu en gång.

2008-09-19 @ 16:07:24
URL: http://gunnemyr.com/p-tit
Postat av: Anders

Kul att höra, Sofia! Jättekul!

2008-09-19 @ 18:36:02
Postat av: Kicki

Hej! Älskar Frank Sinatra :).

2008-09-19 @ 20:10:56
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: TP

En passande fredagsblandning efter ytterligare en tung arbetsvecka. Perfekt musik att landa till. Cool musik, whiskey å tunga ögonlock är temat för kvällen. Blonde Redhead lyssnade jag mycket på vid deras senaste skivsläpp men efter en alltför kort stund försvann det i störtfloden av bra musik. Får ta mig en ny lyssning för det här tyckte jag var bra. Dennis Brown tyckte jag var annat roligt val. För övrigt ett gott urval av tunga namn ur musikhistorien. Listan gav även en liten påminnelse om att jag skulle låna ett öra till Townes Van Zandt på inrådan av Mr. Blue. Det kan t.o.m. bli så att jag lyssnar med bägge öronen!

2008-09-19 @ 20:29:09
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Kicki: Hej! Gotta love Sinatra. Croonern framför andra. In the wee small hours, som låten kommer från, är femstjärnigt.



TP: Cool musik och whiskey, det är grejen idag. Och jag tycker absolut att du ska låna dina öron (båda två) till Blonde Redhead och Van Zandt. Finns mycket att hämta där. Både från storstaden och prärien, skulle man kunna säga.

2008-09-19 @ 20:37:09
Postat av: Gonzo

Mycket skön lista.....rejäl relaxfaktor..ska lyssna vidare.

2008-09-20 @ 00:00:19
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Gustav

Hej! Älskar Elliott Smith :).

2008-09-20 @ 11:25:43
Postat av: Anders

Gonzo: Tackar, relaxa på du!



Gustav: Hej! Det gör jag med!

2008-09-20 @ 12:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0