Pappa är trött och behöver piggas upp



Det är inte någon barnlek att passa barn (om någon trodde det). Och absolut inte en treåring. Den känslomässiga bergodalbanan är omtumlande och tröttar ut mig mer än årets alla spinningpass tillsammans. Addera till detta ett åskväder de luxe under gårdagskvällen, och en gravid fästmö, paniskt rädd för dylika och du har en bra sammanfattning av min torsdagskväll. Som extra krydda till denna anrättning av störningsmoment väcks jag klockan tre på natten av min - som vanligt - nattmössepratande fästmö. Hon sätter sig upp, pekar mot sovrumsväggarna och tackar mig för att jag målat väggarna rosa. "Det var snällt", säger hon med oseende ögon och somnar om.

Något jag inte gör. 

Med andra ord är jag tämligen dränerad på energi idag. 

Veckans blandband* är därför något av en rytmisk Red Bull, en pump för utpumpade, en pick-me-up för pappor (och naturligtvis för alla er andra som behöver plockas upp).

Nu kör vi!

"THE RED BULL MIX"

01. Motörhead - Ace of Spades
02. The Soundtrack of Our Lives - Sister Surround
03. Manu Chao - Welcome To Tijuana
04. Northern State - Away Away
05. Hot Chip - boy from school
06. N.E.R.D. - She Wants To Move
07. TV on the Radio - Wolf Like Me
08. Gang Of Four - Damaged Goods
09. Leonard Cohen - Dress Rehersal Rag
10. Bob Dylan - I Want You
11. Dr. Dre Feat. Eminem - Forgot About Dre
12. Drive-By Truckers - The Righteous Path
13. Nick Cave & The Bad Seeds - Lie Down Here And Be My Girl
14. 50 Cent - Window Shopper

*Blandbandet hittar du i marginalen. Eller här!

Kommentarer
Postat av: TP

Jäklar i havet!

Hur många Red Bull har du tagit?

Din klart mest speedade lista hitills, något som du vet att jag tycker om. Första tre låtarna lägger ribban på 2.40. TV's i mina öron klart bästa låt håller bilringarna i fortsatt dallring. Gamla grottmannen rasslar på med uppknäppt skjorta coh gyllene hallicklänk. När börjar partyt?

2008-10-03 @ 18:19:40
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Åtskilliga, min vän! Och det var väl på tiden att jag tryckte av ett gäng rivigare låtar, så att Gonzo inte velourifierar mig för gott. Fast å andra sidan får han gärna göra det - jag har ju ganska soft musiksmak. Mestadels.

2008-10-03 @ 19:12:28
Postat av: Jonas

Vilken lista! Är beredd på att stämma in i TPs kraftuttryck. Nu håller jag mig vaken resten av natten bara efter att ha läst listan.

2008-10-03 @ 22:58:04
URL: http://skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Rock n Roll, Jonas. Vi får festa till den nån gång - och dricka redbulls...med lämpliga tillbehör.

2008-10-03 @ 23:51:42
Postat av: johnny

Cheeezus, vilken lista broder! Riktigt rökarbra!

2008-10-05 @ 22:02:03
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: johnny

Cheeezus, vilken lista broder! Riktigt rökarbra!

2008-10-05 @ 22:02:37
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: johnny

och roligt med Maria! Älskar sömnpratarhistorier :-)

2008-10-05 @ 22:42:07
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Kul att du gillar det, Johnny, både listan och nattsnacket.

2008-10-06 @ 09:50:48
Postat av: Gonzo

Raka rör och öppna spjäll som Kal.P. Dahl en gång så vackert uttryckte det.

2008-10-06 @ 21:35:25
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Som du gillar det, antar jag!

2008-10-06 @ 23:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0