Jag är outad!

Här driver man i lönndom en liten musikblogg. Anonymt och långt från rampljuset. (Jag menar: namnet Anders och en skäggig nuna i marginalen räcker inte långt som signalement.) Men nu är det slut på smygeriet. Alldeles nyss blev jag outad på mitt korpfotbollslags hemsida. En av mina lagkamrater (imponerande spaningsarbete, HT!) har lyckats hitta till bloggen. Och slängde omgående upp en länk hit på fotbollslagets forum.

Ja ja, nu får ni en inblick i min iPod - välkomna!

Veckans blandband består av musik som lindrat baksmällan efter Leonard Cohen briljanta konsert på Scandinavium.  

"Höstmix" *


01. The Streets - Has It Come To This
02. Parker Lewis - The Only Loving Boy in New York
03. Pixies - Debaser
04. Darondo - Didn't I
05. Yo La Tengo - Moby Octopad
06. Built to Spill - Carry The Zero
07. The Shins - New Slang
08. CALLmeKAT - Bug in A Web
09. Foals - The French Open
10. Angus & Julia Stone - Just A Boy
11. King Khan & His Shrines - 69 Faces of Love
12. Arthur Russell - A Little Lost
13. Ben Sollee - Panning for Gold
14. The Velvet Underground - After Hours

----

* Blandbandet hittar du i marginalen. Eller här!

Kommentarer
Postat av: TP

Ännu en underbar samling!

Denna gång fastnade jag extra för Parker Lewis, Yo La Tengo, Shins och King Khan som jag undersöka närmare.

Pixies å Velvet e klassiker som passar in i alla sammanhang.

2008-10-18 @ 20:30:34
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Yo La Tengo har fått ett uppsving hemma hos mig det senaste. Rekommenderas varmt. Jag föreslår - i all ödmjukhet - att du lyssnar på albumet "I can hear the heart beating as one". Riktigt bra. King Khan, Shins och Parker gör du också rätt i att utforska.

2008-10-18 @ 21:20:22
Postat av: Gorillan

King Khan är en hjälte - vilken man! Hoppas att han kommer med nytt snart...

2008-10-19 @ 02:29:52
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Gorillan

... och jag måste ha den nya Arthur Russel-samlingen.

2008-10-19 @ 02:34:30
Postat av: Anders

Gorillan: King Khan är fantastisk, en anonym hjälte, som inte ens är poängbedömd på Allmusic. Illa.



En ny samling Russel-alster låter spännande. När?

2008-10-19 @ 09:12:38
Postat av: Gorillan

Det är en demo-samling, och det jag hört är riktigt bra - folkinspirerat! Släpps denna månad, tror jag,

2008-10-20 @ 21:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0