Musik för en solig lördagsförmiddag

Lördagsförmiddagar har något magiskt över sig. Särskilt när solen skiner. Och en dag som denna är som gjord för soul, jazz och Randy Newman. Levnadsglad musik som på ytan kanske upplevs som smooth, men som sakta men säkert lägger grunden för nattliga upptåg. Här är ett litet soundtrack* som ackompanjerar och kickstartar denna sällsynt vackra och soliga lördagsförmiddag.

"Inner City Blues (Makes me wanna holler)"

01. Sam & Dave - Soul Man
02. Randy Newman - Short People
03. Elvis Presley - In The Ghetto
04. Marvin Gaye - Inner City Blues (Makes Me Wanna Holler)
05. Jay-Z - Heart Of The City (Ain't No Love)
06. Sly & The Family Stone - Family Affair
07. Womack And Womack - Teardrops
08. The Isley Brothers - Summer Breeze
09. Stevie Wonder - As
10. Curtis Mayfield - Move On Up
11. The Streets - Weak become heroes
12. John Legend - ordinary people


* Mixen hittar du i marginalen. Eller här!

Kommentarer
Postat av: TP

Cool, själfylld start på dagen. Soul man, Move on up, Summer breeze e oemotståndliga. Ghetto är Elvis Schmelvis näst bästa låt.

Fasen va listor som produceras nu! Underbart e bara förnanmet!

2008-11-01 @ 18:34:04
Postat av: Anders

Skulle kunna göra en om dan, men försöker lägga band på mina blandband... Kul att det uppskattas!

2008-11-01 @ 18:35:49
Postat av: Gonzo

Listan funkar lika bra på söndag....mmm...Fast jag tycker det är Elvis bästa låt så det så

2008-11-02 @ 11:53:06
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Solen skiner. Check. Det räcker bra för den här listan.

2008-11-02 @ 12:27:22
Postat av: johnny

Skön lista, har kört den ett par gånger nu. Puss.

2008-11-02 @ 20:05:11
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Jaså, du kör en Brokeback på bloggen? Varsågod!

2008-11-03 @ 09:44:01
Postat av: Skuggan

Teardrops! Short People!

Du gör verkligen fantastiska listor och mixar. Jag önskar verkligen att jag hade tålamod att ägna mig lite mer åt den kreativt adminstrativa delen av musikintresset. Men i själva verket orkar jag inte ens bygga spellistor i Itunes.

2008-11-03 @ 22:29:30
URL: http://bandetskuggan.wordpress.com
Postat av: Anders

Eftersom jag inte som du skapar musiken själv ägnar jag mer tid åt den administrativa kärleken till den. Gott så. Tack för dina vänliga ord!

2008-11-03 @ 22:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0