Jag är förkyld ...

... men istället för att beskriva mina plågor i en långrandig och gnällig text, lägger jag upp ett blandband. Ett blandband som i punktform beskriver processen "killförkylning", dvs ett blandband med musik som, för att travestera Roland Jansson, skildrar hur en kille känner sig när han är "rektit fökylld".

"Sånger för en förkyld kille" *

01. November - Tom Waits
02. Sister Winter - Sufjan Stevens
03. Cold Days From The Birdhouse - The Twilight Sad
04. Coming in from the Cold - Bob Marley & The Wailers
05. Sick & Tired - Cardigans
06. Heaven Knows I'm Miserable Now - The Smiths
07. The State I Am In - Belle & Sebastian
08. It's A Motherfucker - Eels
09. Poor Boy - Nick Drake
10. Dear God Please Help Me - Morrissey
11. Still Ill - The Smiths
12. The End's Not Near (it's here) - Band Of Horses


* Blandbandet hittar du i marginalen. Eller här!


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Som en sann machokille lider jag med dig!!! Jag förstår alla de stadie som du genomlider. Som gamle Roland sa: Ni kärriger klagar över å fööda baan..

2008-11-05 @ 14:32:52
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Roland synligjorde mannens lidande på ett fint sätt tycker jag.

2008-11-05 @ 15:28:40
Postat av: Boggen

Graviditeter går ju att bota, men mot förkylningar, vet ju alla, finns det inget riktigt bra botemedel. Schysst blandband!

2008-11-05 @ 15:49:56
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Först en anmärkning: Det stavas "synliggjorde". Har bråttom ibland.



Boggen: Så sant. Och tack!



2008-11-05 @ 16:06:04
Postat av: Kicki

Bra låtval! Bättre att gnälla via fantastiska låtar en via en egen gnälltext ;).

2008-11-05 @ 20:11:27
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Kicki: Ja, visst är det en bra idé. Hur det låter, dvs jag, i verkligen framgår klart av titlarna.

2008-11-05 @ 22:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0