Musik jag ständigt återvänder till: Belle and Sebastian

image41

Skottarna Belle and Sebastian är fantastiska. Och med influenser från bland annat The Smiths, Nick Drake och Velvet Underground kan de kanske inte vara något annat. Men deras sound är unikt. B&S låter som ingen annan, och de gör mig alltid glad med sin textdrivna och glada pop. Albumen fullkomligt flödar över av sinnesjukt bra poplåtar: You're Just A Baby, The State I Am In, The Boy With The Arab Strap, Maybe, Dirty Number Two, Get Me Away From Here I'm Dying. För att nämna några. Slutsats: Belle and Sebastian bör återfinnas i varje sann musikälskares skivhylla*. Punkt.

Belle and Sebastian - "Get me away from here, I'm dying"



*Album som är minimikrav: The Boy With The Arab Strap, If You're Feeling Sinister, Tigermilk.

Kommentarer
Postat av: Gorillan

Har många fina minnnen till "Tigermilk" - suverän debut! Men det var ganska länge sedan jag lyssnade ordentligt.

2008-05-20 @ 11:00:00
URL: http://www.shadazz.webblogg.se
Postat av: Anders

Förstår det. Svårt att hinna lyssna på allt, men det är ju bra lyssning närhelst det passar in i schemat.

2008-05-20 @ 13:50:11
Postat av: Alice

Ja! "If you find yourself caught in love", "Stars of track and field", "Le pastie de la bourgeoisie", "Don't leave the light on baby"!

Ett av mina favoritkonsertminnen är för övrigt deras spelning på Cirkus här i Stockholm, när kan det ha varit, 2003? Det var magiskt.

2008-05-20 @ 18:46:57
URL: http://gofuckalice.blogspot.com/
Postat av: Anders

Låter som ett riktigt trevligt minne. Unnar mig att låta en av dödssynderna belägra mitt sinne för ett slag.

2008-05-20 @ 21:05:05
Postat av: Alice

Haha, nu var det roligt att tänka att du helt ologiskt skulle hänge dig åt frosseri eller lättja! Så lättroad är jag.

2008-05-20 @ 22:53:28
URL: http://gofuckalice.blogspot.com/
Postat av: Anders

Haha, exakt, sitter på vardagsrumsgolvet i en trekiloshög med chips och tröstäter.

2008-05-20 @ 23:04:50
Postat av: Alice

Haha! Sen ba: "Det är hennes fel att jag har blivit fet; den där Stockholmsbitchen som inte kunde hålla käft om Belle-konserten!"

Och sorry, det är inte meningen att utgå ifrån att du fattar min humor, eller använda din blogg som en output för den, jag är bara så sinnessjukt lättroad och svamligt trött ikväll.

2008-05-20 @ 23:29:02
URL: http://gofuckalice.blogspot.com/
Postat av: Anders

Jorå, jag fattar. Humor uppskattas alltid, särskilt den mer laterala sorten, så kör på: outputa på!

2008-05-20 @ 23:40:29
Postat av: Alice

Bra!

2008-05-20 @ 23:51:28
URL: http://gofuckalice.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0