Nyheter värda en lyssning

Efter att ha blivit överväldigad av skivtipsen det senaste dygnet på Skivgrisen känner mig manad att återgälda. Så, här kommer några av mina upphittade guldkorn. I alla möjliga genrer.

Flogging Molly - Float 
Regnar det i Californien? Kan man lira irländskt i LA? Ja, tydligen! Los Angelesbandet Flogging Molly har släppt en tokbra platta som i sina bästa stunder är uppe och tafsar på The Pogues höjder.

Eels - Meet the Eels: Essential Eels Vol 1
Allt Eels gör är bra. Den här samlingsplattan är beviset. Ett unikt band med ett unikt sound. Mark Oliver Everett är genial. Punkt.

Laura Marling - Alas I cannot swim
Bara 18 år. Men Laura har massor av talang. (Hennes Myspace.)
 
Bon Iver - For Emma, Forever Ago 
Nu tjatar jag...men, detta är en riktigt bra platta i genren lågmäld Indie.

Black Kids - Wizard of Ahhhs
Indie/dans/rock. Ung musik som inte får mig att känna mig gammal. Om Håkan Hellström varit tjugo och amerikan och med i ett band hade det kanske låtit så här?!

Seabear - The Ghost That Carried Us Away
Ännu ett isländskt fenomen. Där Sigur Ros trampar runt i kulisserna. Easy listening. Stämsång med kreativ instrumentation och slingrigt härliga melodier.

Det får räcka så ... så länge.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Många godbitar här Anders, Seabear gillar jag verkligen, Black Kids och Laura marlin var nya mycket trevliga bekantskaper för mig, skall genast utforska mer, Bon Iver, Flogging och Eels är riktiga höjdare.
Tack för tipsen Anders

Mvh Jimmy

2008-03-02 @ 20:46:45
Postat av: Anders

Kul att du gillar tipsen Jimmy!
Målsättningen med bloggen är att hinna tipsa om alla nya godbitar (och gamla för den delen med)jag upptäcker. Halva nöjet med att hitta bra artister är ju att dela med sig. Den andra halvan är förstås själva lyssnandet.

Förmodligen har jag glömt vissa toppar. Det kommer så mycket bra ny musik hela tiden. Och ju mer man gräver, desto mer hittar man...

Fantastiskt egentligen, när man tänker närmare på saken.

mvh Anders

2008-03-03 @ 01:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0