Varför kvinnor lever längre än män ...

Jag har semester. Det innebär ändrade roller hemma hos mig. Min fästmö antar snabbt skepnaden projektledare. "Vi kanske skulle passa på att renovera", säger hon. Vi är förstås relativt. "Vi" innebär att hon skriver ner i sitt  kollegieblock vad som behöver göras, sedan gör jag det. Rollen som hantverkare är min.

Så nu står jag här och renoverar. Jag spacklar, målar, sätter upp lister och dörrfoder. Och stönar. Och svettas.

Min fästmö är ute på stan och käkar glass.

Och nu är det förresten dags att hämta tvätten. 

Dagens andra låt: "Slave Driver" - Bob Marley & the Wailers

Kommentarer
Postat av: Gorillan

Hemma är det tvärtom - älskar att planera och delegera! Hoppas att jag får några år extra år.

2008-07-11 @ 14:07:29
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Anders

Delegera är bättre. Glass är godare. Men, inte helt otippat har jag "helt plötsligt" väldigt mycket tid över för bloggande...och ta alla extra år du kan få;) Anders

2008-07-11 @ 14:16:42
Postat av: TP

Akta tummen!

2008-07-11 @ 17:01:09
Postat av: Anders

Haha. Du minns...du minns!

2008-07-11 @ 17:32:59
Postat av: Johnny

Du har ju din son som håller koll på dig också och ser till att det blir rätt gjort. Det tycker jag är extra roligt:-)

2008-07-12 @ 00:25:51
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Det är sant, fast än sålänge är hans kunskapsbank outvecklad när det gäller renovering. Hans specialområden är mer språk samt djur och natur.

2008-07-12 @ 14:09:53
Postat av: Jimmy

Håller helt med Anders, semestern är fyll med bestyr som hade gjort den strävsammaste polack arbetsskygg.



Jimmy

2008-07-12 @ 22:42:16
Postat av: Anders

Haha, sanna ord, Jimmy! Förra sommaren skaffade jag mig ett finfint ryggskott efter att ha hjälpt svärfar att bygga friggebod på landet. Golvet blev min nemesis.

2008-07-13 @ 09:43:49
Postat av: Gonzo (den lustige)

Jag bor i en hyreskasern....så jag ska ut och åka motorcykel i det fina vädret

2008-07-14 @ 11:22:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0