Vi tar väl några fler favoritlåtar från 2008 (34-36) ...

34. Week Off - Malcolm Middleton (Sleight Of Heart)
Det här albumet - som för mig är helt nyupptäckt - kommer att hamna högt upp på min årsbästalista. Och Week Off har en helt underbar piano-/stråkslinga som för tankarna till både Badly Drawn Boy och Ben Folds. Nog sagt?
.

.


35. Another Day - Jamie Lidell (Jim)
Nu när vädret är så bistert, grått och aptrist är det skönt att värma sig (i brist på öppen spis, bastu, medelhavssol, eller i mitt fall: fungerande element) med lite trallvänlig, somrig soul. Jamie Lidell kombinerar för övrigt på ett intressant sätt Buddy Hollys glasögon med Frank Nittis kostym i "the untouchables", och toppar det hela med Stevie Wonders röst ...
.



36. Chagrin - Geraint Watkins (In A Bad Mood)
Walesaren är något av en musikens legoknekt och har hyrt ut sina tjänster till såväl Clapton som Van Morrison. In a bad mood är en sorgsen och vacker blues-jazz-rock-platta, som jag ger mina varmaste rekommendationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0