Årets låtar 11 - "He doesn't know why" (Fleet Foxes)

Hyllningar är egentligen överflödiga. Seattlegrabbarna har tagit både mig och de flesta andra med storm i år. Och det är ödmjuka killar det är frågan om, nästan blyga. Under deras fantastiska tåralstrande spelning på Way Out West verkade de totalt omedvetna om sin egen storhet. Dessutom fick jag en fin Lassiehistoria under festivalen då jag snick-snackade med bandets gitarrist i väntan på Neil Young, som vore det världens mest självklara sak. Och han var minst lika störögt förväntansfull inför buffelskinnets konsert som jag. Där och då var vi bara två grabbar i publiken. Sånt ger pluspoäng i min bok.
Fleet Foxes lär få med fler låtar bland "årets". Allt annat vore fel.


Kommentarer
Postat av: Gustav

Tänkte väl att den skulle dyka upp på listan! Årets bästa om man frågar mig.

2008-12-06 @ 14:08:04
Postat av: Anders

Om man frågar mig med, Gustav.

2008-12-07 @ 13:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0