Veckans blandband: en smak av sommaren 2

Dags för veckans blandband. Återigen handlar det om låtar som har förgyllt mina dagar i sommarsolen (och i sommarregnet för den delen med). Det är som vanligt ingen ordning, inget tema, ingen särskild genre, utan bara ett knippe låtar och artister som jag diggar, och som varit långt framme i spellistorna under juni-juli-augusti. Bra skit helt enkelt. (Klicka på bandet i marginalen för att lyssna! Eller så klickar du på den här länken.)

"En Smak Av Sommaren 2":

01. The National - "Start A War"
(The National öppnade sin WayOutWest-konsert med denna pärla. Och duger den för dem, så duger den för mig.)
02. Okkervil River - "Lost Coastlines" (Purfärsk låt från kommande plattan The Stand Ins som Gorillan tipsade mig om igår. Nu kan jag inte sluta lyssna på den. )
03. Madness - "My Girl" (Återupptäckte Madness i sommar och tar med en låt till. Suveränt!)
04. Shearwater - "Rooks" (Titelspår på Shearwaters alldeles färska platta. Riktigt bra låt, riktigt bra album.)
05. Fleet Foxes - "He Doesn't Know Why" (Ord är överflödiga. Fleet Foxes platta är bäst i år. Och Fleet Foxes kom, sågs och segrade under Way Out West. Sen packade de själva ihop grejerna efter konserten, till festivalens längsta applåd. En applåd som aldrig skulle ha slutat, om inte grabbarna hade lämnat scenen.) 
06. The Hidden Cameras - "Boys Of Melody" (Har haft en Hidden Camera-craze under sommaren. Det var fint. Här är en av alla favoritlåtar.)
07. Francis Dunnery - "Good Life" (Så här skall singer-song låta. Och vilken röst han har, Francis. Perfekt heshet. Precis som jag vill ha det.)
08. Manu Chao - "Me Gustas Tu" (Förfestmusik. Manu Chao får de mest fredagströtta att bli partysugna. Ingen sommar utan Manu Chao, så är det bara.)
09. Badly Drawn Boy - "The Shining" (Helst ingen sommar utan BDB heller.)
10. Black Kids - "I've Underestimated My Charm (Again)" (Vansinnigt oemotståndlig, hoppvänlig pop.)
11. Solomon Burke - "None Of Us Are Free" (En av världens bästa röster.)
12. The Magic Numbers - "Forever lost" (Blev påmind igår om detta magiska band av Alice. Hade nästan glömt bort dem. Fy på mig.)
13. The Whispers - "Needle In A Haystack" (Underbar Northern soul.)
14. Tom Waits - "Pony" (En mästare in action.)


Kommentarer
Postat av: Gorillan

Är också helt såld angående Okkervil Rivers nya singel. Fina låtar i övrigt :) Gillar du Flying Burrito Brothers, så måste du spana in liveklippet som jag publicerade förut - oemotståndligt!

2008-08-13 @ 21:41:12
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Anders

Ja, Okkervil har fått till en ny kanonplatta. 29 oktober blir en bra dag. Skall kolla in klippet, nu.

2008-08-13 @ 22:51:49
Postat av: Alice

Mycket trevlig blandning, skriver under på allt utom Okkervil/Shearwater. Och nu påminde du mig om Madness, stort tack för det!

2008-08-14 @ 17:48:42
Postat av: Alice

Vilken trevlig blandning! Skriver under på allt utom Okkervil/Shearwater. Och nu påminde du mig om Madness, stort tack för det!

2008-08-14 @ 17:49:55
Postat av: Alice

Vilken trevlig blandning! Skriver under på allt utom Okkervil/Shearwater. Och nu påminde du mig om Madness, stort tack för det!

2008-08-14 @ 17:51:28
Postat av: Anders

Varsågod, Alice, och tack! Återupptäckter är ofta roligast. Madness låter inte det minsta daterade. Bara j-t bra.

2008-08-14 @ 22:24:22
Postat av: TP

Raaaaaaaaaaaaaadio Bemba!!!!

Precis som WOW inte snurrat nog i huvet sen helgen. Nu kommer minnen från förra året.

Fullständigt omöjligt att hålla alla kroppsdelar stilla i sällskap med Manu Chao.

Madness såg jag på min första Roskildefestival. Tror d va -86. Regnet fullkomligt öste ner. Naturligtvis spela dom på Oranga scenen så inte fick man skydd av något tält. Tog en halv vecka för mig att torka. Bättre väder av d när jag såg Specials -94. Var lika blöt då men d berodde på mig själv. Tror aldrig jag dansat så mycket på någon konsert. Skamusik e nåt vansinnigt medryckande!!!

Perfekt avslutning med Mr. Waits!

2008-08-14 @ 22:30:17
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Härlig blandning Anders! Börjar bra och ökar hela tiden, som en festival i GBG typ. Gött o se Madness två veckor i rad. One step beyondskivan en riktig klassiker.

2008-08-15 @ 07:35:00
Postat av: Gorillan

Här går alla bananas över Madness - ett band som jag konsekevent undvikit! Får väl lyssna då.

2008-08-15 @ 11:09:44
Postat av: Anders

TP: Radio Bemba är den ultimata förfestplattan, vet inte hur många gånger jag använt mig av den för manipulera ut motvilliga partypoopervänner. Funkar alltid.



Anonym: Tack. Madness är härliga.



Gorillan: Ge Madness chansen. Det är ren glädje.

2008-08-15 @ 11:29:52
Postat av: Johnny

Fan vilket bra band, bäst hittills! Jag har inte hittat någon jag inte gillar, men Okkervil och Solomon Burke ligger bäst till:-)

2008-08-15 @ 11:53:33
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Tackar, Johnny, kul att läsa. Hoppas du hittar någon ny favorit, vilket är syftet med blandbanden. Förutom att bjuda på skön musik, då. Anders

2008-08-15 @ 12:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0