Fantomkänslor och en trippel konserter av renaste guld



Man har ju hört talas om människor vars amputerade lemmar kliar år efter de avlägsnats kroppen, men det här är sjukt. I söndags klippte jag av det rosa festivalarmband som Way Out Wests personal pyntat min handled med; nu har jag fantomkänslor i handleden. Det känns som om bandet fortfarande sitter kvar. Jag kommer på mig själv med att försöka rätta till det, bara för att inse att det är borta. Det är, för att citera min son, lite läskigt. Samtidigt är det väldigt häftigt, för det beskriver mina Way Out West-känslor utmärkt. Way Out West 2008 lär jag inte glömma i första taget, fantomkänslor eller inte. Det var storslaget att se och lyssna på alla band, hänga, skratta och ta en öl med vänner. Framförallt var det fantastiskt att komma så nära alla band.

Stort WOW-ögonblick 1: Fleet Foxes.
Stort WOW-ögonblick 2: Snick-snacket med Fleet Foxes gitarrist i väntan på Neil Young.
Stort WOW-ögonblick 3: När skivgris-Jimmy dödar en geting - med handen! Sånt imponerar.

Ja, jävlar. Jag längtar redan till nästa års festival.

Hursomhelst. För att stilla den värsta festivalbakfyllan köpte jag idag två konsertbiljetter. Första köpet var till eleganten och poeten Leonard Cohens konsert i Scandinavium, 12 oktober.

Sedan upptäckte jag till min glädje att Bon Iver kommer till Sverige.  Glädje är för övrigt inte rätt ord - extas är bättre. Justin Vernon, som Bon Iver egentligen heter, gästar Pusterviksbaren (Göteborg) den 24 september. Efter att lyssnat mig lomhörd på hans makalösa debutalbum "For Emma, Forever Ago", och efter att ha sett en hel drös briljanta liveklipp med honom på dutuben, lovar konserten eufori. Och glädjetårar.

Dessutom är jag sedan i lördags ägare till en rykande het Okkervil River-biljett. Bandet gjorde en magiskt bra spelning på Way Out West och toppades endast av Fleet Foxes. Så, har du chansen, se dem! Okkervil spelar på Pustervik den 29 oktober.

Här: en trippel låtar av renaste guld, signerat (i tur och ordning) Leonard Cohen (U2), Bon Iver (& Bowerbirds) samt Okkervil River:

"Tower of song" - Leonard Cohen & U2

"Lovin's for fools" - Bon Iver & Bowerbirds

"Westfall" - Okkervil River


Kommentarer
Postat av: TP

Egentligen e man inte riktigt som man ska. I söndags klippte jag av mig festivalarmbandet å skulle slänga det. Men det gick fasen inte. Jag kunde inte slänga det. Jag la det i en låda istället. Varför?? Precis som om man skulle få nytta av det senare! Ibland blir man bra trött på sig själv!

Förresten, jag kanske skulle ge det till Saga. Hon fingrade avundsjukt på både mitt å Jimmys färgglada handledsbeklädnad.



Vilken konserthöst!!

Boka även in 29 september. Då gästar New Model Army Göteborg igen. Dom tycker jag du borde gå med på.



Undrar om getingen e imponerad?



Min dator spelar mig ofta spratt. Ikväll spelar den "Tower of song" istället för "The Partisan".

2008-08-12 @ 22:52:28
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Oj, jag la först upp "the partisan", men ändrade till till tower of song, då jag upptäckte den. Glömde ändra texten...inget fel på datorn alltså. Och det där med bandet förstår jag mycket väl. Det är ett minne, ljuvligt sådant, och sådana slänger man inte så lätt.



Hänger gärna med på New Model Army.

2008-08-12 @ 23:12:54
Postat av: Gorillan

Måste säga att nya singeln "Lost Coastlines" är riktigt bra! Ska nog försöka se Okkervil River, och inte bara tipsa :)

2008-08-12 @ 23:15:42
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Anders

Kanontips, Gorillan! Skall genast kolla upp den. Och gå nu på konserten, Okkervil är ett riktigt bra liveband!

2008-08-12 @ 23:33:50
Postat av: Jimmy

Tusan med Fleet Foxes, getingen fick vad den förtjänande, han försökte skäla min öl eller vad det cider månne ?? Okkervil känns given..



2008-08-12 @ 23:37:23
Postat av: Anders

He had it coming, getingjäveln!



Bokat Okkervil än?

2008-08-12 @ 23:55:21
Postat av: Jimmy

Det kommer.....Skall börja sälja in mig hos min kära hustru imorgon tror jag

2008-08-13 @ 00:00:30
Postat av: Gonzo (den lustige)

2008-08-13 @ 22:47:03
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Tala ur skägget, Gonzo!

2008-08-13 @ 22:52:39
Postat av: Anonym

Sanslöst vad mycket bra konserter det kommer nu, jag har nog också snart en cohenbiljett, hoppas jag, o Okkervil får det nog också bli. Illa nog att jag missar NMA. Men jag rekomenderar dem varmt.

2008-08-15 @ 07:28:03
Postat av: Anders

Anonym: Ja, vilken fantastisk höst som väntar. New Model Army, säger du. Ja varför inte.

2008-08-15 @ 11:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0