Ett telegram från Golgata

Sitter vid datorn. Mobilen piper. Ett sms."Bajs på ingång", lyder det. "Potträning" hinner jag tänka. Ytterdörr öppnas. Bajsproducent plus mor kommer in i rummet.
"Vadå? ... Jaså, jag ska ta bajset tycker du ... Va sa du? ... du tål inte lukten ... Men det gör jag? Mer än du i alla fall? Jo, visst. Jag är ju en vän av bajs..."
Byxor av. Kalsongkontroll.
"Nu ska vi se!"
"Hmm..."
Nitlott.
Mjuk massa täcker hela kalsongen. Är ett med tyget. Bestämmer mig för att undvika lukten genom att andas genom munnen. Börjar genast tänka på kringflygande bajspartiklar. Har läst om det någonstans. Beslutar mig för att andas genom näsan istället. Odören slår mot mig. Slutar andas. Blir yr. Tar nu ett djupt andetag genom både näsa och mun. Mmm. Nice.
"Sära på benen så jag får av dig kallingarna!"
Tar tag i kalsongerna med yttersta spetsen på fingertopparna för att undvika att bli kladdig. Misslyckas. Fluffig mousseliknande massa täcker vänster ring- och lillfinger. Tvättar hjälpligt bort moussen.
"Hoppa i duschen nu! Så där ja!"
Kalsongproblem. Hur göra? Kletar hjälpligt av värsta kladdet mot insidan av klosetten. Men det finns mer kvar. Mycket mer.
"Och hur ska jag kunna duscha bort bajset tycker du. Jag har väl för FAEN inte tre händer!"
Lugnar mig. Måste ta mig samman. Tar ett djupt andetag och hugger i. Ner med dem i handfatet bara. Så där ja. Du fixar det här. Du har tvättat döda människor. Lite livs levande bajs har ingen dött av. På med vattnet och i med en halv Bliwtvål och så gnugga. Tänk inte. Bara gnugga. Och andas genom näsan.
Stopp i handfatet.
En trio bronsklimpar flyter lättjefullt omkring i det beiga vattnet.
Lyfter varsamt upp dem och släpper ner dem med ett plums i klosetten.
"NEJ, jag är inte klar än!"
Mosar ner de sista klimparna i avloppet. Tvättar händerna. Tvålar. Gnuggar. Skrubbar. Spritar. Klar? Sniffar i luften. Inte klar! Mousse på underarmen. Tvättar händer och underarmar i fem minuter till. Duschar i fem. Upplever spökbajs i en halvtimme. Trevligt.

Kommentarer
Postat av: Jhund

RIktigt skitkul! Asgarvar:-)

2009-05-30 @ 22:32:09
Postat av: Gustav

Haha!

2009-05-31 @ 11:29:30
Postat av: Anders

Jhund & Gustav: Väl bekomme!

2009-05-31 @ 13:41:47
Postat av: Jimmy

Så roligt att man nästan bajsar på sig, som vanligt när det gäller avföring så blir det kul, undrar ibland varför, vi kommer egentligen aldrig över bajsåldern ??? Skulle vilja läsa din 10 lista över händelser kring just detta ämne, bibliotekets gästtoa är även den en given klassiker som det pratas mycket om ute i stugorna. Snart skriver du boken "Bajsat och Klart" eller kanske "Pressvecket"

Det här är så satans rolig läsning så jag får nog lämna för att återkomma senare.



Jimmy

2009-06-01 @ 13:28:06
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Kul att du finner denna tragedi såpass underhållande, Jimmy. Då skrubbade och gnuggade och spritade jag inte i helt förgäves:) Anders

2009-06-01 @ 16:29:51
Postat av: Gonzo

Fekalier är ett ämne som är outtömligt!!

2009-06-02 @ 20:37:14
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: TP

En hyresgäst ringde å sa att han hade stopp i toastolen. Vis av efarenhet så traskade jag dit med smocken(vaskrensaren). Jag ringde på dörren å hyrsgästens son öppnade. När han såg min smock flinade han till: Du, den där räcker nog inte!

Jag flinade tillbaka då jag visste att i 99% av fallen så gör den det. Tyvärr var detta den där enprocentarn. När jag lyfte på locket så var det skit upp till kanten. Inte uppblandat med vatten som det brukar vara utan här var det bara skit med lite toapapper inbäddat emellan. Jag vände mig åter till sonen å undrade om han inte borde ringt tidigare. Farsan, fnyste han, samtidigt som han cirkulerade med ena pekfingern vid tinningen.

För min del var det bara att vända på klacken å gå å beställa ett VVS-jobb. Killarna som fick det var lagom roade.

2009-06-02 @ 22:35:30
Postat av: Anders

Gonzo: Onekligen

TP: Förstår det! Tur i oturen för din del, dock.

2009-06-02 @ 23:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0