All you need is love

Jag och Maria sitter i soffan och tittar på TV4 morgon. Elias galopperar in i rummet, flyger över vardagsrumsbordet och utnyttjar varenda gram av sina 14 000 när han landar på min mage.

Elias: Pappaa. Lilla gosepappa. Jag yndrade var du vaa nånstans.
Jag: Jaså, vilken tur att du hittade mig då.
Elias: Jaa-aa. Lilla goseklimpen.
Jag: Goseklimpen?
Elias: Ja-aa!
Jag: Känner mig mer som en goseklump...
Elias: Snälla pappaaa...kan inte jag få vara med dig heela tiiden.
Jag: Vill du verkligen det?
Elias: Jaaa!
Han ger mig en kram. Klappar mig på kinden. Klänger. Fjäskar.
Elias: Jag måste alltid vara med dig!
Och han menar verkligen alltid. Jag går inte en meter utan att ha honom i hasorna. Det är som att vara punktmarkerad av Tord Holmgren.
Maria: Elias, kan inte mamma också få en kram?
Elias med rynkade ögonbryn: Neee-heej!
Maria: Vem ska jag krama då?
Elias: Du får... du får ... krama bebisen!

Så är det. Maria har bebisen. Och jag: Elias.
.


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Ja så är det....när man promt måste växa som familj. Elias kommer att vara som en Tord Holmgren på fultjack,han kommer få duracellkaninen att vara lika snabb som en hebsman. Nu har uppmärksamhetskriget startat,en upprustning i stil med Kubakrisen som bara kommer eskalera......ha ha ha nä så illa blir det nog inte. (Många liknelser blev det. Det märks att jag läser kristendomens historia och texttolkning av bibeln just nu)

2009-04-21 @ 11:19:56
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Ha ha ha! Man får sig alltid en fantastisk liknelse till livs när man läser dina inlägg.

2009-04-21 @ 13:36:23
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Gonzo: Elias ÄR redan Tord Holmgren på fultjack. Och det har eskalerat sen Elliott. Minst sagt.



Kicki: Varsågod! Lite kul måste man ha. Bra att känna till Turbo-Tord! Det är väl inte så många som gör det nu så här tjugo år efter han la fotbollsskorna på hyllan.

2009-04-21 @ 16:23:36
Postat av: Kicki

Nu fick jag beröm som jag inte förtjänade. Jag drog bara slutsatsen att han var enträgen :)? Men egentligen borde jag ju inte erkänna detta. Känns bra att vara kunnig på såna som Tord!

2009-04-21 @ 21:55:39
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Kul att liknelser fungerar utan att den som läser nödvändigtvis behöver ha förkunskaper. Intressant. Alltid lär man sig något nytt.

2009-04-22 @ 11:42:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0