"Du kanske ska ta det lite lugnt med käket, grabben!"

Jag hånade en bebis igår. Elliott, snart två veckor. Men det är lugnt. Än så länge förstår han inte svenska så bra, tror jag. Hoppas jag. Maria satt med honom i knät, han var naken sånär som på blöjan i storlek 1. Och jag måste säga att den första tidens maniska ammande har satt sina spår. Benen är fortfarande långa och spindliga, men magen, herregud magen, den väller över alla bredder. Att bröstkörtlarna dessutom är svullna (bebisar har ofta det) gör inte saken bättre. Kombinationen spindelben, ölmage och manboobs är inte läcker. Han ser ut som en miniatyr av en väldigt före detta kroppsbyggare som bara tränat överkroppen. Och när barnmorskan idag vägde Elliott, hade han, på mindre än två veckor, gått upp 700 gram! En snabb överslagsräkning baserat på nuvarande viktöktningstakt ger oss alltså en Elliott som till jul, åtta månader gammal, väger sina modiga 17 kilo. Mjölk ger feta barn således, som Arlas slogan inte säger.
.


Kommentarer
Postat av: Boggen

Också ett sätt att använda the milky way...

För övrigt en av mina absoluta favoritlåtar någonsin.

2009-04-16 @ 22:14:38
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Vägarna till musiken äro outgrundliga, Boggen. Fantastisk låt.

2009-04-17 @ 09:30:05
Postat av: Anonym

Låter som en grabb som njuter av livets goda, Church såg jag faktiskt på Kåren för sisådär 17 år sedan , Milky way is my way indeed, vem skulle inte vilja vara ung för en dag ???



Skimmy

2009-04-17 @ 23:50:23
Postat av: Anders

Skimmy: Han njuter verkligen livets goda, Elliott. Det är naturtillståndet. Att vi ska vänta med det får vi lära oss senare.

2009-04-18 @ 11:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0