Mot åldrande finns inga botemedel

Aj! Jag har ryggskott. Orsaken är som så många gånger tidigare - korpfotboll. Trots rigorös träning hela sommaren, inkluderat en viktminskning på sisådär nio kilo, så pallar inte min överkullen-kropp fotboll i gå till joggingtempo. Den går sönder. Mestadels är det vaden som pajar (läs: muskelbristning). Igår - i matchens slutskede - han jag tänka tanken "gott, vaden håller...nu jäklar skall jag springa ikapp den där vänsteryttern..", varpå det sa "kloink" i korsryggen istället. Vad kallar man sånt? Ironi kanske? Jag som trodde att sommarträningen hade gjort ryggen osårbar. Fuck åldrandet! säger jag bara. Den enda förmidrande omständigheten med gårdagens kroppsliga debacle var att jag gjorde årets mål, tillika årets första. Direkt på avspark sköt jag bollen över hela plan och målvakten, och såg till min glädje bollen singla in i bortre krysset. En triumf i skymundan skulle man kanske kunna kalla det.

Dagens låt heter "Drifting" och framförs av Kansasgossen Andy Mc Kee. Om du gillar gitarrer, och bra gitarrister, så gillar du garanterat Andy. Killen är en virtuos på guran och förvandlar den till ett multiinstrument.

Lyssna och se honom briljera här!

Kommentarer
Postat av: TP

Verkligen tillbaka i verkligheten!!!!!!

När bollen kommer går vettet ur!

Dom hade behövt dig i Blåvitt idag. Ett mål på avspark hade räckt. Horribel straff!

2008-08-06 @ 23:12:22
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Ja, fast det är en verklighet man kan vara utan. Liksom domartabbar av det slaget Blåvitt råkade ut för. Jag höll på att gå av på mitten av förbittring. Matcher får inte avgöras så, det funkar bara inte. En tröst i bedrövelsen var att Elias låg framför teven och gnydde "de blå fåå itte göja mee måål". Han förstår sig redan på fotboll. Känns bra.

2008-08-06 @ 23:39:54
Postat av: Johnny

Jag som var där kan direkt säga att det var årets mål på Heden. Kanske på alla planer med ett namn. Kanon var namnet!



Visst var det bedrövligt, men varför har han armarna däruppe? Varför?

2008-08-06 @ 23:49:15
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Ja, det kan man fråga sig. Kanske för att genomsnittsfotbollsspelaren har mer krut i benen än i huvudet?

2008-08-07 @ 00:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0