Söndagsmix 8 mars

Det är söndagen den 8 mars. Vädret är ett skämt. Det ömsom regnar, ömsom snöar. Snöslaskiga flingor i jumbostorlek fladdrar omkring i alla riktningar utanför mitt fönster. De svävar uppåt, nedåt, sidledes, eller bara hänger i luften, alldeles stilla. Det är en mäktig och märklig syn. Det är som om någon har skakat sönder en gigantisk dunkudde. Allt är flingor. Allt är vitt. En subtil temperaturökning får jumboflingorna att förvandlas till jumboregn. Det är söndagen den 8 mars och jag sitter i soffan och läser Kafka på stranden till tonerna av Kings Of Convenience; utanför smattrar regnet och jag är äldre än någonsin. 40 år.

Dagens playlist består av artister som är bokade till Way Out West, och artister som bör bokas eftersom de på ett eller annat sätt är aktuella. Och för att jag tycker om dem.

Söndagsmix på Youtube

Kommentarer
Postat av: Gustav

Fyller du 40 idag? I så fall Hjärtliga Gratulationer och jag beklagar vädret.

2009-03-08 @ 14:41:43
Postat av: Anders

Gustav: Fyllde igår. Tack så mycket för grattiset!

2009-03-08 @ 15:05:58
Postat av: Gonzo

Gammal man gör så gott han kan, men dansar fan så illa......va det nån som sa.

2009-03-09 @ 15:22:58
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Ja du... 40 strecket är alltså passerat!

Du har lyckats göra det med värdighet.

Grattis!

2009-03-09 @ 18:58:09
Postat av: Anders

Gonzo: I mitt fall har åldern inte påverkat dansförmågan. Den har alltid varit begränsad.



Anonym: Synd att kommentatorsfunktionen allt som oftast - utan att fråga - tar bort signaturen. Tack så mycket, hur som helst, vem du än är!!

2009-03-09 @ 21:28:05
Postat av: Boggen

Får gratulera! Min 4 0 inträffar i sommar så jag förstår melankolin med Kafka och Kings of C ; )

Skön lista. Verkar som om man får boka in en Göteborgsresa i augusti.

2009-03-10 @ 23:06:13
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

En WOW-biljett i 40-årspresent, låter bra tycker jag! Tack för gratulationen!

2009-03-11 @ 09:44:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0