Lägesrapport från bebisfabriken

Det är fredag. Ute snöar det. Igår var det strålande sol, barmark och vår. I förrgår låg ett millimetertjockt snötäcke över gator och torg. Dagarna före var det solsken, nästan t-shirtväder.

Vädret får mig att tänka på ett gammalt skämt om Oprah Winfrey. "What's up with Oprah Winfrey? She's fat, she's thin, she's fat and then she's thin again. Hey! Just pick a body and stick with it!"

Det var vädret det. Annars är jag trött. Komatrött. Varje natt väcks jag av en gravid fästmö med värkar, och sätts genast i arbete. I tio dagar i rad har jag mellan tre och fyra på natten masserat gravid köttig korsrygg, blind på båda ögonen, muttrandes om kinesisk tortyr, med alltmer falukorvsröda handflator. För att sedan väckas klockan sju av pigg och utvilad son, för att rabbla siffror och bokstäver med Magnus, Brasse och Eva.

Jag är ett med min huvudvärk.

Det är fredag. Ute snöar det. Ingen förstår varför. Det är tji bebis. Den leker Peter och Vargen med hela familjen. Men det gör inget, bara den kommer nu, snälla gör det, jag vill verkligen det, så att jag får sova. Och jo, jag inser ironin i den förra meningen.

Dagens låt: Beatles - I'm only sleeping
.


Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag borde inte skratta, men jag fnissar lite (men med mycket sympati). Det är tortyr att vänta på bebis som inte vill komma i tid. Undrans hur många dagar över tiden ni är? Jag gick nio dagar över tiden med andre sonen. Hemskt var det. Men de kommer ut tillslut! Jag sänder massor av rejäla verksamma värkar åt din partners håll! Lycka till!

2009-03-27 @ 19:43:35
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Vi är inte över tiden. Inte egentligen. Vi trodde bara att det skulle vara klart nu. För någon vecka sen, typ. Jag skickar vidare värkarna, you know the drill liksom!

2009-03-27 @ 20:22:27
Postat av: Gonzo

Ja den som väntar på nån som har gått han har väntat för länge.

Låttips på ämnet Beatles: "I'm so tired" , men det kanske passar bättre när näste illbatting sett dagens ljus.

Puss i ljumsken på dig...från den lustige mannen på berget

2009-03-27 @ 21:48:03
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vi är många som väntar ja...

2009-03-27 @ 22:14:17
Postat av: Jonas

Känner igen frustrationen, av någon anledning tror man alltid att det ska hända några veckor för tidigt och alla välmenande "det kommer när det kommer-kommentarer" känns lika energigivande som "vad var det jag sa" vid ett bakrus.

PS! Lycka till, han/hon väntar nog bara på att vintern ska lägga av o jävlas med oss!

2009-03-27 @ 22:36:36
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Gonzo: I'm so tired funkar fint den med. Vi tar den när han kommer misstänker jag:/



Anonym: Bra det!



Jonas: Precis så! Och tack så mycket. HAN kommer när han kommer...

2009-03-27 @ 22:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0