Wake up everybody

Klockan är sju. Jag är vaken sen några timmar tillbaka, av uppenbara skäl. Det har visat sig sen hemkomsten från BB att Elliotts största intresse i livet är bröst. Mammas bröst. Han ägnar dem en rent Hugh Hefnersk uppmärksamhet. Dag som natt. Maria är så trött att hon inte orkar sova. Som en något illaluktande grädde på moset blev Elias vid lunchtid igår kräksjuk och fläckade ner lakan med en frekvens motsvarande en medelstor tysk bordell. Förmodligen är detta en försmak av vad det innebär att gå från en en- till tvåbarnsfamilj. Ett plus ett är således inte två. Inte alls.

Med andra ord är alla vakna hemma hos oss: Jag, Elias och Maria. Sömnsabotören Elliott, däremot, sover just nu med ett leende på läpparna, mjölkstinn och nöjd.

---
Dagens låt är soulklassikern Wake up everybody med Harold Melvin and the Blue Notes. Lyssna på det finstämda pianot som porlar som en vårbäck i introt, följt av Teddy Pendergrass härligt hesa:

"Wake up everybody no more sleepin in bed
No more backward thinkin time for thinkin ahead
The world has changed so very much
From what it used to be

there is so much hatred war an' poverty..."



Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh stackars er! Så där hade vi också i början - store killen blev sjuk när lillkillen var mycket liten och så smittade han ner hela familjen (inklusive lillkillen) med influensa och 40 graders feber. MEN, man klarar av det där med! Och i ert fall är det bara Elias som blir sjuk - det bestämmer jag nu! Lycka till, snart blir det mer sova av. PS. Liknelsen med den tyska bordellen fick mig både att skratta och fundera.

2009-04-07 @ 08:12:30
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Gustav

Herregud, "Elliott"... det ska alla mina barn heta, om jag får några.

2009-04-07 @ 11:04:04
Postat av: Anders

Kicki: Elias är som tur är en friskus som snabbt piggnar till. Och inte är han särskilt klemig heller, när tempen går ner till 38,8 märker man inte att han är sjuk, alls.



Gustav: Kan tänka mig det! Känns som ett j-t bra namn.

2009-04-07 @ 15:46:33
Postat av: Jimmeling

Välkommen in i tvåbarnslivet, när den ene sover gott djävlas den andre och tvärtom, men hur lite man än sover så avgudar man dom små liven. Härligt att höra från er kompis





2009-04-08 @ 15:52:02
Postat av: anderspanders

Tack! Ja så är det onekligen.

2009-04-08 @ 20:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0