Veckans blandband



Lördag eftermiddag och redan sömnig. Kanske inte så konstigt. Jag väcktes klockan 6.30 imorse av ett taktfast "HALLÅÅÅÅ" från vardagsrummet. Bara att gå upp. Elias nallebjörn Nallis hade "fastnat" i soffan, och jag var tvungen att hämta en imaginär nyckel för att låsa upp och befria den lille stackaren. Sedan startade Elias sin sedvanliga punktmarkering av pappa. Jag kan inte ta ett steg utan min meterlånga följeslagare. Han skuggar mig. Nej, han ÄR min skugga. Men nu, äntligen, sover han. Jag utnyttjar pausen till att lägga upp veckans blandband, dvs saker som gått i min ipod under veckan. (Spelaren hittar du i marginalen, eller här.)

VECKANS MIX:

01. TV on the Radio -
Crying
02. Okkervil River - Bruce Wayne Campbell Interviewed On The Roof Of The Chelsea Hotel, 1979 (EDIT: Missa inte årets svängigaste refräng 3:05 in i låten!!!)
03. Anais Mitchell - Mockingbird
04. Glen Hansard & Marketa Irglova - When Your Mind's Made Up
05. The Pains of Being Pure at Heart - Everything With You
06. Imogen Heap - Hide and Seek
07. Antony And The Johnsons - Child of God
08. The Cure - Lovesong
09. Isobel Campbell & Mark Lanegan - Who Built The Road
10. Nicolai Dunger - Hunger
11. Lambchop - Slipped Dissolved and Loosed
12. The Pogues - The Band Played Waltzing Matilda


Kommentarer
Postat av: TP

Äntligen veckans blandband!

The Pains of being pure at heart var bra men vilket jäkla lååååååååååååååååååångt å krångligt bandnamn!

Imogen Heap tyckte jag oxå om. Låt som en melodisk avkomma till Oh Superman med Laurie Andersson.

Lanegans röst känns längs ryggraden. Låtens arr påminner inte så lite om Where the roses grow med Cave-Minogue.

Dunger låter som han kommer från New Yersey med några stänk Van.

Att kommentera storheter som Anthony, Cure å Pogues känns för stunden överflödigt.

Ytterligare ett toppenblandning! Man tackar!

2008-09-27 @ 23:25:59
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Varsågod TP! Kul att du hittade saker du tyckte om. Imogen Heap var ju en del av det trevliga bandet Frou Frou, som också rekommenderas. Dunger är en av Sveriges absolut bästa sångare, tillika artist. Lite bortglömd kan jag tycka. Mark Lanegan, vilken röst! Här tillsammans Isobel Campbell, fd Belle & Sebastian.

2008-09-28 @ 10:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0