Så vad fick jag med mig hem från musikcirkeln då?

En hel del faktiskt. Men redan innan cirkeln startade, möttes jag i Bibliotekets lobby av The Gothenburg Combo, en gitarrduo där ena hälften (den blonde gossen) dessutom är min lagkamrat i mitt korplag i fotboll. Needless to say är han en större virtuos med guran än med läderkulan. Fast det är klart; hade han hanterat bollen lika bra som som gitarren hade han förmodligen lirat i Serie A. Kolla in det här klippet så förstår ni vad jag menar:  Gothenburg Combo.

Godbitar jag tog med mig hem från cirkeln:

Band Of Horses - Am I a good man (Cover på Them Two's soulklassiker)

Mink DeVille - Love and emotion (Bortglömd, och upphittad)

Otis Clay - Trying to live my life without you (En soul man på Soul train!)

Mogwai - Batcat (Enligt en deltagare på musikcirkeln så var Mogwai bäst på Roskilde)

Methadones - Say goodbye to your generation (Och dom kallar mig mjukis...)

Joe South - The games people play

Kommentarer
Postat av: Gonzo

Cirkeln verkar va sjysst....bra låtar. Jag måste ju bara kontra genom att ge dig länken till min polare Tobias som du dessutom träffade i Lördags. Kolla in hela klippet han varierar stilar ganska coolt

http://www.youtube.com/watch?v=fCCNlWXDEEI

2008-10-06 @ 21:41:01
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: TP

Fantastiska gitarrister, alla tre! Det fanns ett annat intressant klipp med Tobias som den nyfikne bör beskåda närmare.

Musikcirkeln verkar ha en slående likhet med vår typ av bloggande. Ytterst starka musiktips.

Otis hade en grym röst. Willy DeVille storhet har jag aldrig förstått mig på, tyvärr. Mogwai e blytunga. Joe South en låtsnickare av stora mått. Band of Horses har sina manar fram. Bra cover.

Hoppsan, Blue goes punk! Sjysst!

2008-10-06 @ 23:09:44
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Lite otippat med punken, kan tänka. Har väl blivit indoktrinerad... Men Methadones - ja vad säger man? Bra punk, med rötterna väl rotade i 70-talets England.



Och ja du Gonzo, Tobias var även han en virtuos på nylonsträngar. Mycket imponerande!

2008-10-06 @ 23:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0