Skillnaden mellan en macka och en smörgås

Min son är ordmärkare. Och brödexpert.

"Pappaa, jag vill ha en macka", säger han till mig och tultar in i rummet. "Men det ligger ju en på bordet", svarar jag och pekar på den oätna frukostmackan med prickig korv som ligger på vardagsrumsbordet. "Nej, det är ingen macka, det är en smörgås", får jag till svar och försvinner i ett moln av logik.

Vi dividerar fram och tillbaka om huruvida det är en macka eller inte. Min son tittar bekymrat på mig med en min som avslöjar att han tycker att jag är mindre begåvad. Sedan får jag en semantisk bitchslap om skillnaden mellan en macka och en smörgås. En smörgås är smörad och har pålägg. En macka, däremot, är fri från tillbehör.

Det vet väl alla.

Dagens upptäckt på Spotify: Savoy Brown - "When I was young boy"



På bilden: en smörgås (ej att förväxla med en macka alltså!)

Kommentarer
Postat av: TP

Men hallå!

Det fattar väl varenda kotte vad det är för skillnad på smörgås och macka.



Dom e finurliga dom små!



Savoy Brown är helt klart värda mer uppmärksamhet. Det var inte så vansinnigt längesen jag själv lyssna på dom för första gången.

2008-10-23 @ 22:57:50
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Man lär så länge man lever. Både när det gäller smörgå..förlåt..mackor och musik.

2008-10-24 @ 08:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0