Saker jag lyssnar på just nu.

Otis Redding - "I've been loving you too long"
Presentation är överflödig egentligen. Det här är perfektion.




The Whitest Boy Alive - "Done with you"
Veckans stora upptäckt är Erlend Öyes (Kings of Convenience) sidoprojekt The Whitest Boy Alive och albumet Dreams (2006). Alltså, det här tycker jag är makalöst bra. Kombinationen av vassa Feeliesgitarrer (eller är det Velvet Undergroundgitarrer?) monoton bas, tung baskagge ger ett knäckande skönt sound i mina öron. Lägg till detta en mjuk, melankolisk sång och du har mina nya favoriter i skivhyllan.



Sparklehorse - "Homecoming Queen"
Vemodigt och vackert som hösten. Precis som jag gillar det.


Kommentarer
Postat av: Gonzo

När jag skriver det här vet jag att du är på en förhoppningsvis jävligt bra Okkervill konsert. Jag vill bara säga att det glädjer mig att Otis konserten landade så bra. Synd att du inte hittade klippet i färg så man kan se den blåa kostymen bland alla afganpälsarna.

2008-10-29 @ 21:38:25
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Ja, Otis landade bra. Det var ju en av höjdpunkterna i vår lilla privata bloggträff/musikorgie häromdagen.

2008-10-30 @ 07:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0