25 låtar i höstrusket

Idag är jag frusen (kallt i lägenheten), förkyld (kallt ute) och lömhörd på vänster öra (stod alldeles för nära högtalaren under gårdagens Okkervil Riverkonsert). Lägger upp ett extra långt (25 låtar!) blandband för att lindra höstrusket. Hoppas det passar! Nu skall jag kurera förkylningen med en dokumentär om Rufus Wainwright.

"TRÖST I HÖSTRUSKET" *

01. Bob Dylan - Stuck Inside Of Mobile With the Memphis Blues Again
02. Tindersticks - Can We Start Again
03. The Shins - Australia
04. Whitest Boy Alive - Fireworks
05. The Cure - Just Like Heaven
06. Tindersticks - Another Night In
07. Band Of Horses - The End's Not Near
08. Ben Folds - Landed
09. Rufus Wainwright - Hallelujah
10. Rufus Wainwright - Across the universe
11. Rufus Wainwright - The One You Love
12. Thomas Dybdahl - Don't lose yourself
13. Blonde Redhead - Misery is a Butterfly
14. Midlake - Roscoe
15. Ed Harcourt - She Fell Into My Arms
16. Dixie Chicks - Not Ready To Make Nice
17. The Field Mice - You're Kidding Aren't You
18. Kings Of Convenience - Cayman Islands
19. Sparklehorse - Apple Bed
20. Massive Attack - Be Thankful For What You Got
21. The Beatles - A Day In The Life
22. Beirut - Mount Wroclai (Idle Days)
23. Tom Waits - Ol'55
24. David Bowie - Life On Mars
25. The Verve - Lucky Man

* Blandbandet hittar du i marginalen. Eller här!


Kommentarer
Postat av: Boggen

Tack! Tindersticks, ett av mina favoritband och ett väldigt "höstigt" band, sedan Shins, Midlake och en massa annat gött. Ska nog försöka göra lite Mixwit-blandningar jag med.

2008-10-30 @ 22:40:06
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Varsågod! Tindersticks tillhör mina favoriter med. Ser fram emot dina mixwits!

2008-10-30 @ 23:33:16
Postat av: johnny

Många pärlor där minsann. Blonda rödluvan var den bästa ohörda för min del. Thanks dude. Hoppas du kryat på dig.

2008-10-31 @ 22:40:33
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Tack. Är lite tjock i halsen fortfarande.



Många pärlor blir'e. Blonda rödlulvan är ruskigt bra - det är musik för en taxifärd i storstadsnatten.

2008-10-31 @ 23:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0