Take cover!

Det har varit vackert väder idag.
Det är den 25 november 2008, jag har varit ute i den friska luften och sett solen stråla från en klarblå himmel och jag har frusit häcken av mig.

Jag avskyr att frysa häcken av mig ute i friska luften.


Det enda som är värre än att frysa häcken av sig ute i friska luften är att frysa häcken av sig inomhus. Och det är precis vad jag gör nu. Jag känner att någon måste ställas till svars för min frostskadade häck, jag vet vem. 

J'accuse Gota Energi!


Elräkningarna vintertid måste vara tidernas bluff.  När kvicksilvret sjunker, ökar fakturorna. Inte så lite ironiskt. För är det någon gång under året som jag undrar vad jag betalar för, vad jag får för pengarna, så är det under vintern.  


Inte är det värme i alla fall.  


Aldrig känner jag mig så grundlurad som när jag frostnupen, med vinterstela fingrar, iklädd jeans, långkalsonger, dubbla t-shirts, lammullströja och en tunn jacka (!), betalar en snordyr faktura till det lokala elbolaget - för el och värme.


-----

Temat för "Veckans blandband" är covers*:



01. Elliott Smith - Thirteen
02. Johnny Cash - One
03. Stevie Wonder - We Can Work It Out
04. Johnny Cash & Joe Strummer - Redemption Song
05. Rufus Wainwright - Chelsea Hotel No. 2
06. Seu Jorge - Rebel Rebel
07. Israel Kamakawiwo'ole - Somewhere Over the Rainbow
08. Stephen Malkmus & The Million Dollar Bashers - Ballad of a Thin Man
09. Ryan Adams - Wonderwall
10. Ben Folds - In Between Days
11. Jeff Buckley - Hallelujah
12. Antony and the Johnsons - Crazy in Love
13. Madeleine Peyroux - Dance Me to the End of Love
14. Josh Rouse - Straight To Hell
15. Ray Lamontagne - Crazy
16. Antony Hegarty - If It Be Your Will


* Blandbandet hittar du i marginalen.


Kommentarer
Postat av: Gonzo (medbrottsling)

Efter ett blandband som detta behövs ingen värmekälla! Det räcker med att lyssna så blir man varm iallafall själsligen. För jävla bra! Passar mitt tenta skrivande perfekt. Dessutom är detta ett av mina favvoämnen...jag fullkomligt älskar balla versioner på andras låtar. Straigh To Hell var grymm, det är en av mina Clashfavvosar. In Between..kanon Rebel Rebel kommentarer överflödiga....Ja jag kan mala i timmar (som du vet:) Hoppas nu du gör hemläxan med Grateful och Bob Weir. Nä jag skall nog lyssna igenom Nationals en gång till..börjar digga dem ordentligt.

2008-11-25 @ 23:04:48
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Gonzo (den stingslige)

Vart tog "exit" vägen????

2008-11-25 @ 23:06:28
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Gustav

Fint band Anders

2008-11-26 @ 08:20:26
Postat av: Anders

Gonzo: Ben Folds gör bra covers och Seu Jorge gör ju en hel hög finfina Bowiecovers på Soundtracket till Life Aquatic av Wes Anderson, som för övrigt är en väldigt fin film. Exit fick inte plats på spellistan den här gången heller. Det kommer.



Gustav: Tack!

2008-11-26 @ 09:22:30
Postat av: Boggen

Som vanligt ett alldeles ypperligt blandband med en hel del favoriter. Seu Jorge hade jag glömt bort, kommer ihåg att jag tyckte det lät suveränt när jag såg filmen. Hmm, blev också sugen på att sätta ihop ett band på samma tema...

2008-11-26 @ 10:47:16
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Boggen: Tackar! Då är det dags, både för Seu Jorge och ett band.

2008-11-26 @ 13:14:07
Postat av: Hermann

Du är min första anhalt på mitt bloggsurfsafari.



Trist med värmen - låter väldigt osvenskt också; för här brukar ju värme, el och gas funka.



Coverblandband är skojiga. En annan favorit - testa gör ett blandband med bara syskongrupper.

2008-11-26 @ 18:08:42
URL: http://www.barstol.nu/author/hermann/
Postat av: Anders

Kul att du surfade in här, Hermann! Jag brukar efter bästa förmåga följa er blogg.

Och visst är det osvenskt det här med värmens frånvaro. Och jäkligt kallt. Något är fel, någon har gjort fel.

Tack för blandbandstipset, skall försöka sno ihop ett sånt vad det lider. A.

2008-11-26 @ 20:51:43
Postat av: Hermann

Har genom din oskyldiga kommentar på Barstol upptäckte jag din blogg, BoggBlogg och Skivgrisen. Helt underbara alla tre - satt mellan 19.00-03.00 i går och lyssnade på musik som ni tipsat om; hittade säkert 50 låtar som jag verkligen gillar. Och mer lär det bli, jag har bara skrapat på det översta lagret hittills ju.



2008-11-27 @ 12:14:26
URL: http://www.barstol.nu/author/hermann/
Postat av: Anders

Tack så mycket, Hermann. Det värmer.

Och du är mer än välkommen!

2008-11-27 @ 12:58:28
Postat av: Kicki

Vad sägs om att byta elbolag? Ja jag vet, skitjobbigt... Men att frysa är bland det värsta som finns. Kanske behöver elementen luftas också? Oj vad jag ger en massa tråkiga tips, men jag hoppas du/ni får det varmare snart.

2008-11-27 @ 19:56:56
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Kicki: Jag känner för att lufta elbolagssnubbarnas däck men skall väl försöka med elementen först. Byta elbolag är inte dumt heller. Brr..

2008-11-27 @ 20:50:51
Postat av: TP

Ännu ett underbart blandband, Anders!

Cash å Strummer i en Marley-låt! Kan det bli mer hädangånget? Suverän version i vilket fall.

Buckley's "Hallelujah" tillhör toppskiktet av historiens bästa covers.

Israel's version av "Somewhere.." tilltalar mig mycket. Släng dig i väggen, George Formby!

Nu laddar vi inför lördagen!!

2008-11-30 @ 23:34:36
Postat av: Anders

Tack TP!

Israel är en tämligen stor Samoan (200kg?) som spelar ukulele. Vilket bara det är en syn...

Och ja, nu laddar vi inför lördagen - det blir en musikfest av guds nåde!

2008-12-01 @ 00:25:03
Postat av: Alina

Godnatt!! :)

2008-12-01 @ 00:27:18
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt!! :)

2008-12-01 @ 00:27:18
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Anders

godnatt.

2008-12-01 @ 09:28:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0