Run that body down

Jag har precis joggat. Det är ingen favoritsyssla direkt, men den tilltagande accessoaren runt midjan kräver det; även om jag förnekar dess existens. I mitt huvud är jag för alltid en vältrimmad tjugoåring. Ibland funderar jag på om jag lider av Body Integrity Identity Disorder (BIID), den där extremt sällsynta psykologiska störning som får i övrigt sansade människor att amputera sina lemmar för att känna sig "normala". Av någon ologisk anledning upplever de att kroppsdelen inte tillhör deras kropp; därför måste den avlägsnas. Jag läste om en man i Chicago som byggde en giljotin och kapade sin vänsterarm. Sedan dess är han lycklig. Ungefär så känner jag inför min midja för tillfället. Den tillhör inte mig. Den skall inte vara där. Kanske man skulle packa in den i kolsyreis och tvinga läkarna att amputera bort den. Det skulle göra mig lycklig. Dessutom skulle jag slippa joggandet. 


Paul Simon
- Run That Body Down


Kommentarer
Postat av: Nina

Gott! Då gissar jag att startskottet för nyårslöftet har avfyrats i och med detta! Välkommen på spinning onsdagar 18:45 och lördagar 9:30! ta med Maria också!

2008-05-11 @ 17:47:34
Postat av: Anders

Det är rätt uppfattat, Nina. Spinning låter som en quickfix som passar mig. Julpyntet på balkongen ju ut häromveckan. Det är hög tid att göra upp med julmaten också. Sent skall nyårslöften infrias, helst innan nästföljande nyår.

2008-05-11 @ 18:04:23
Postat av: Alice

Det skulle göra mig lycklig att avlägsna hjärnan. Går det?

2008-05-11 @ 22:06:06
URL: http://gofuckalice.blogspot.com/
Postat av: Anders

Förmodligen. Alla skulle tjäna på att understundom avlägsna hjärnan; den har ju en irriterande vana att låta sig distraheras, och att tänka för mycket.

2008-05-12 @ 00:13:58
Postat av: Anonym

Lyckost som bara har julmaten att göra upp med!
TP

2008-05-12 @ 13:57:56
Postat av: Anders

TP: Nja, om sanningen skall fram, och det skall den ju, så är det inte ett utan flera års julbord vi talar om. Jag är ett med julskinkan.

2008-05-12 @ 15:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0