Dagens låt: Grounds For Divorce

Jag är skadad, muskelbristning i vaden. Orsaken heter korpfotboll. Ja ja, det var väl väntat antar jag. Så är det att bli äldre. Tiden är inte på ens sida när det kommer till sport, oavsett vad Rolling Stones sjunger. Nu linkar jag omkring på ett ben och säger saker i stil med "oj oj oj" och "åh, vad det är synd om mig". Säg hej till gubben. Dagens låt får därför bli lite av det gubbrockiga slaget. Inte min grej normalt. Men Elbows "Grounds For Divorce" gillar jag. Låten återfinns på senaste albumet The Seldom Seen Kid. Jag är särskilt förtjust i det lugnare partiet (0:54 och 2:22) där sångaren Guy Garvey med en vacker falsett sjunger raden "There's a hole in my neighbourhood down which of late I cannot help but fall". Det är väldigt fint, tycker jag.
 


Kommentarer
Postat av: Alice

Hoppas benet blir bättre snart! I vår ålder borde man kanske känna till sina fysiologiska begränsningar, men jag tycker det är sympatiskt att glömma bort sånt ibland, även om det leder till allehanda krämpor efteråt.

2008-05-31 @ 12:54:50
URL: http://gofuckalice.blogspot.com
Postat av: Anders

Tack, Alice. Ja, man glömmer så lätt. Igen och igen och igen. Och jag kommer med största sannolikhet förtränga mitt födelseår så fort jag blir frisk gå sönder igen, kanske sliter jag av huvudet nästa gång. Vem vet... Det krävs intervention för att hindra den profetian från att infrias. Eller, kanske man skulle gå med i Anonyma Gubbar. "Hej jag heter Anders och jag är gubbe, jag är hooked på evig ungdom." HEEEJ, ANDERS".

2008-05-31 @ 15:53:22
Postat av: Anders

Det saknas en del ord i min förra kommentar, hade en tvååring hängande i byxfickan. Feel free att fylla i några "och", "men" eller andra lämpliga ord där det verkar lämpligt. A.

2008-05-31 @ 15:58:51
Postat av: Alice

Jag fyller i några utropstecken bara, så blir allt som det ska.

2008-05-31 @ 18:16:16
URL: http://gofuckalice.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0