Soundtrack v. 26

Här är den musik som frekventerat min ipod denna vecka. Det är allt jag vill säga. Det och: Viva España!.
(Klicka på spelaren i marginalen för att lyssna. Edit: Länk till blandbandet hittar du här.)

Soundtrack v.26:

01. The Twilight Sad - 'Cold Days From The Birdhouse' (Dessa fantastiska skottar! Någon skrev någonstans att skotska är den dialektala motsvarigheten till skägg. Det var roligt.)
02. Tom Waits - 'Who Are You' (Alltid aktuell. Aldrig tråkig.)
03. MGMT - 'Pieces Of What' (Har gjort ett av årets hittills bästa album: "Oracular Spectacular")
04.Tindersticks - 'Another Night In'
05. Sigur Ros - 'Gobbledigook' (Väldigt olikt Sigur Ros kan man tycka, väldigt bra bör man tycka)
06. Lil Wayne - 'Tie My Hands' (Featuring Robin Thicke) (Ja jävlar. Jag kan inte sluta lyssna på den här skivan.)
07. Karen Dalton - 'Something On Your Mind' (Har man inte hört Karen förut, så är rösten en upplevelse.)
08. The Field Mice - 'Let's Kiss And Make Up' 
09. The Hidden Cameras - 'Boys of Melody'
10. Grand Archives - 'Torn Blue Foam Couch'

Kommentarer
Postat av: Gorillan

En massa bra musik :) Field Mice, Karen Dalton,Tom Waits m.m. Det är inga dåliga band/artister.

2008-06-27 @ 15:25:03
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Anders

Nej, verkligen inte. Har hamnat rätt i podden den här veckan ;-)

2008-06-27 @ 15:43:50
Postat av: TP

Härlig blandning. MGMT är dom som gått hetast i veckan. Grym platta!

Skäggkommentaren var rolig men jag har svårt att tolka den. E d bra eller e d dåligt? Å hur tolkar man det om man e skotska!

Ryssland hade dansat klart. Spanien var kassaskåpssäkra. Kan dom upprepa det spelet ger jag tyskarna keine chance.

TP

2008-06-27 @ 20:25:30
Postat av: anders

Skägg e bra.



Men som jag ser det är faktiskt skotska dialekten ekvivalenten till skägg. Music wise.



PS. jag tar med mig Paddy mcaloon.



Och tack Spanien. Ni visade hur fotboll skall spelas..............















































2008-06-28 @ 00:48:31
Postat av: martin janzon

Tie my Hands är verkligt fin, men starkaste spåret är nog ändå, hur tråkigt den än låter, Lollipop. Behöver lyssna in mig lite bättre först dock.



Vad är grejen med Let's Kiss and Make Up? Förutom att det är en fantastisk och väldit stämningsfull låt givetvis, men det är ju inte nån av de bästa Field Micelåtarna. På Snowball är nog bara End of the Affair och kanske You're Kidding aren't You "sämre", vilket mest får mig att inse vilken fantastisk skiva det är.



Whit och Letting Go har jag ALDRIG hört nån prata gott om, men båda dem är nog bättre än Let's Kiss... nåväl, nu ska jag inte prata mer om Field Mice, känns som at tjag gjort det mycket senaste tiden.

2008-06-29 @ 17:51:39
URL: http://dunkadunka.blogspot.com
Postat av: Anders

Haha. Jag är medveten om att du har starka åsikter om Field Mice, har noterat dem på Gorillans blogg. Och jag kan väl hålla med dig om att Let's kiss... inte är det starkaste spåret. Det tycker jag nog, tråkigt nog, är Emma's House. Så du har rätt i det du skriver. Framförallt i att skivan är så fantastisk att man i princip kan välja vilken låt man vill (vilket jag gjorde...) och servera en briljant popdänga.



Tie My hands, Mr Carter, Lollipop, Shoot me down, Comfortable mm, Tha Carter 3 är ett grymt bra album.



PS. Kul att du hittade hit, har läst din blogg - framförallt dina listor - med stor behållning.



/ Anders

2008-06-30 @ 11:02:10
Postat av: Jimmy

Gillar verkligen The Twilight Sad, MGMT är given och Sigur är riktigt näääääääääära !!!!



Jimmy

2008-06-30 @ 22:23:56
Postat av: Anders

The Twilight Sad är grymt bra. Misstänkte att du skulle gilla dem. Gonzo var förbi idag som hastigast; jag spelade upp lite nya grejer för honom. Vi kom fram till att du och jag har likartad smak. Sedan läste han Bajsboken med imponerande inlevelse för min son.



Dessutom hörde jag häromdagen att du är gammal lagkamrat till min vän Johnny (Vallen), som brukar frekventera bloggen. Världen är liten.

2008-06-30 @ 23:39:25
Postat av: Alice

Bajsboken är pure genius. Astrid Lindgren, eat your heart out!

2008-06-30 @ 23:52:52
Postat av: Anders

Bajsboken är helt i linje med min persona. Om jag någonsin skriver en barnbok blir det utan tvekan något i stil med den.

2008-07-01 @ 11:43:01
Postat av: Jimmy

Tror detsamma Anders, vi verkar vara stöpta under samma regnbåge ?? Är det långe Johnny tro, född sjuttio finns kanske fler men det var han jag kom på.



Jimmy

2008-07-01 @ 22:55:50
Postat av: Anders

Visst är det långe Johnny.

2008-07-01 @ 23:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0