Bloggtips

Den uppmärksamme har förmodligen konstaterat att jag inte har några länkar i min blogg. Det betyder dock inte att jag inte uppskattar andra bloggar (för det gör jag visst det). Bara att jag är slapp. Därför gör jag idag bot och bättring och länkar till några bloggar jag läser och uppskattar. Bra bloggar som förtjänar extra uppmärksamhet, och en kort förklaring till varför de gör det.

Skivgrisen - musikblogg
Varför läsa? För att de fyra skivgrisarna är ena jävlar på musik. Stående på alla fyra bökar de upp intressant och bra musik, från förr och nu. Den sammanlagda kunskapen, nördigheten, är imponerande. Det dessa herrar inte vet om musik är inte värt att veta. Dessutom är det väldigt snälla grisar vi talar om.

Go Fuck Alice - musik- och dagboksblogg
Varför läsa? Därför att Alice är en jävel på att skriva vackert och rörande - om sig själv, om livet och om musik. Gillar man att läsa långa och fina texter är detta bloggen att besöka. Sedan är Alice generös och "bjuder" ofta på musik och musiktips som (nästan) utan undantag hamnar högst upp i playlisten.

Fotogrodan - fotoblogg
Varför läsa? Delvis för att Fotogrodan drivs av min fästmö. Men framförallt för att hon är en jävel på att fotografera. Bilderna på bloggen är högklassiga. Och det är inte, som man kanske tror, en partisk uppfattning: det är ett faktum. Och om inte detta övertygar dig att besöka Fotogrodan, så kanske chansen att hitta bilder både på yours truly gör det.

Nederbird - blogg som betraktar livet
Varför läsa? Därför att Johnny är en jävel på att skriva; om livet och om vardagssituationer. Alltid från ett humanistiskt och psykologiskt insiktsfullt perspektiv. Ett annat skäl är att han i ett blogginlägg kallat mig "stilig".

Gorillan - musikblogg
Varför läsa? Därför att Gorillan med djävulsk uppdateringshastighet ger dig alla tips du behöver inom soul och indie mm, från alla tidsepoker. En högintressant måste-blogg när det gäller musik.

Matte matar monster 2.0 - politik- och dagboksblogg
Varför läsa? Först och främst därför att Matte är en jävel på att skriva. Han varvar vardagligheter med fantastiska inlägg om politik. Politiskt formulerar sig Matte bättre än någon annan jag läst, oavsett media, och oavsett åskådning. FRA, Alliansengänget, Göran Persson, Jan Björklund - allt och alla får smaka på Mattes retoriska begåvning.


Kommentarer
Postat av: Jimmy

Vi bockar och bugar oss för att vi fick vara med på denna eminenta lista, kul, kom ihåg att uppskattningen är ömsesidig Anders



Jimmy De Skivgrisio

2008-07-07 @ 21:39:13
Postat av: Anders

Jimmy: Det är ni värda. Tack för uppskattningen! A.

2008-07-07 @ 22:57:43
Postat av: Gorillan

Det var fina ord :) Det är alltid kul när saker och ting uppskattas, och givetvis är intresset ömsesidigt. Jag kommer förövrigt inte att ta semester (även om mitt tempo är djävulskt).

2008-07-07 @ 23:26:30
URL: http://shadazz.webblogg.se/
Postat av: Johnny

Tack Anders, nu blev jag glad! Har inte skrivit mycket det senaste, men du vet varför. Eller skrivit har jag ju, men inte där:-) Du rockar hårt själv, men det vet du att jag tycker.

2008-07-08 @ 00:07:13
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Matte

Tack Anders! Du värmer mitt hjärta.

2008-07-08 @ 09:49:53
URL: http://mattematarmonster.blogspot.com/
Postat av: Alice

Åh, tack! Nu blev jag jätteglad!



Och folk som klickar sig till mig nu och inte scrollar ner till tidigare inlägg ba: "Okej, hon publicerar Kent-lyrics och obegripliga inlägg om sin rädsla för närhet, gonna bookmark this one for sure..."



Hur gick det med Black Kids förresten, har du hunnit lyssna på "I've underestimated..."?

2008-07-08 @ 09:59:45
Postat av: Anders

Gorillan: Det var så lite. Jag hittar ju så mycket trevligt på din blogg (och många gånger utan att ens tacka), så en liten hyllning är det minsta jag kan ge dig. Keep it up! Och tack själv.



Johnny: Men när du skriver är det alltid läsvärt. Tack tillbaka.



Matte: Det är du värd! Se till att få in dina alster i tidningarna debattsidor (om du inte redan gjort det) bara ;) Fler måste läsa.



Alice: Åh, ingen orsak, du har ju med råge sparat ihop till en hyllning. Spelar ingen roll vad du skriver om när du gör det så bra. Och: we are all just people, med samma rädslor och glädjeämnen. Det är bara graden som skiljer oss åt.

När det gäller Black Kids måste jag fått kortslutning. Jag har redan skivan, och tycker mycket om den. Av någon anledning fick jag för mig att du skrev om ett annat "nyare" band med kidsen som referens. Underligt...det var liksom inte någon av dina längre texter.



Folkhögskolan har visst en fempoängskurs i läsförståelse i höst. Tror jag skall gå.

2008-07-08 @ 10:28:40
Postat av: Alice

Gud, tack igen, och detsamma, du skriver skitbra du med. Och så sant om rädslor och stuff, det mesta är allmängiltigt i större eller mindre utsträckning, det glömmer man bort ibland när man känner sig ensam och defekt.



Och Black Kids, ja, visst är den bra, fullständigt omöjlig att sitta still till!

2008-07-09 @ 11:34:26
Postat av: Anders

Fullständigt omöjlig. Och tack, den komplimangen värmer!

2008-07-09 @ 16:31:34
Postat av: TP

Visserligen har Jimmy redan framfört ett mycket varmt tack på grisens vägnar men jag vill ändå understryka vår tacksamhet. Bästa betyget: Förutom vår egna blogg är det din som vi kollar först. Heders!

TP

2008-07-10 @ 00:02:35
Postat av: Gonzo (den lustige)

Tackar å bockar!!! men som du vet lusläser ju vi din blogg med!!!....fast att du håller på bananerna i pyjamas!!

2008-07-10 @ 22:40:39
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Gonzo och TP: Tack skall ni ha!

2008-07-11 @ 08:11:37
Postat av: Maria

Till Gonzo: Elias kallar dig numera "Mannen med den lustiga hatten" i sann Nicke Nyfiken-anda.

2008-07-11 @ 19:44:28
URL: http://fotogrodan.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Ville bara få med en liten snedsväng angående pyjamaspartiet och de grönsvarta baskrarna, min förre arbetskamerat var extrem i många avseénden så även hans Gais fanatism, han anordnade ett tifo för de grönsvarta skaran når dom var och besökte oss i Stenungsund, jag lovar att det det var inte många lag i söderettan som trivdes på denna arena så för att lätta upp stämningen beslöt min kamrat att ordna fram lösnäsor till hela klacken, när han nöjd och glad kom till arbetet dagen efter var jag tvungen att fråga om lösnäsorna eftersom jag inte riktigt förstod skämtet, han hade olyckligtvis fått för sig att arenan hette Lösnäsvallen. Givetvis var jag tvungen att förmedla det rätta namnet Nösnäsvallen, Tänk er minen på alla oförstående SIF anhängare när GAIS klacken tågade in med lösnäsor

Vad säger man, att tanken var god..........

2008-07-13 @ 21:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0