Världens bästa DJ: The iPod shuffle

Jag älskar min iPod. Tillsammans med IFK Göteborg är iPoden förmodligen världens (lugn nu alla Gaisare!) bästa uppfinning någonsin. Tack vare funktionen shuffle är det nästan som att äga en alldeles egen radiostation, med en gudomlig DJ. Måste testa. Här kommer tio låtar spelade rakt av i min iPod shuffle.

1. Spirit In The Dark - Aretha Franklin
2. Bridge Over Trouble Water - Simon and Garfunkel
3. Cheating on you - Franz Ferdinand
4. Vicar In A Tutu - The Smiths
5. Chelsea Hotel - Rufus Wainwright (L.Cohen)
6. Sheepdog - Mando Diao
7. Ways & Means - Snow Patrol
8. Bitch - The Rolling Stones
9. Candy's Room - Bruce Springsteen
10. Roland The Headless Thompson Gunner - Warren Zevon

Som sagt. Bra spellistor blir det ... Eller hur? Kolla särskilt in youtubeklippen Candy's room, Chelsea Hotel, Bitch och Roland den huvudlöse - lysande allihop.

Kommentarer
Postat av: Gonzo (Gaisaren)

Visst e det underbart med shuffle...man vet aldrig riktigt vad som kommer här näst.
Candy's Room.....fantastisk!!!!

2008-02-16 @ 23:41:24
Postat av: Anders

Precis så. Man blir glatt överraskad.

Candy's room är magnifik. Tänk att Max Weinberg sitter och fistrummar bakom Conan o'brian. Ett hån om du frågar mig...

2008-02-17 @ 10:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0