Soundtrack (v.8)

Jag älskar blandband. Både att få och att göra. Egentligen är kanske bland-CD numera ett mer korrekt uttryck. Men i min värld heter det blandband, har alltid gjort och kommer alltid göra, oavsett format. Hursomhelst så skapade jag och M (min fästmö) ett idag. Måste säga att det blev väldigt bra. Så bra att det, trots en viss upprepning av tidigare inlägg, får bli veckans soundtrack.

image21


01 Och Alla Platserna - Almedal

02 If I Had Eyes - Jack Johnson

03 I Sing I Swim - Seabear

04 True Faith - New Order

05 Drop It Do Eyes - Los Campesinos!

06 Skinny Love - Bon Iver

07 Stuck Between Stations - The Hold Steady

08 Chelsea Hotel No 2 - Rufus Wainwright

09 If It Be Your Will - Antony Hegarty

10 Ode To Lrc - Band Of Horses

11 Goin´To Acapulco - Jim James & Calexico

12 All Cleaned Out - Elliott Smith

13 Undecided - Magic Numbers

14 Bowl Of Oranges - Bright Eyes

15 Family Values - Johnossi

16 Railroad Man - Eels [mp3]

17 Slow Show - The National

18 Varje Hjärtslag - Annika Norlin & Anna Järvinen

19 All The Young Dudes - Mott The hoople



 


Kommentarer
Postat av: Gonzo (Gaisaren)

Ett kanon band helt enkelt....även om jag kanske inte gillar alla spår så finns det nån slags helhet som tilltalar. Som bonusspår hade jag nog lagt in Bowies "Heroes"

2008-02-24 @ 17:05:43
Postat av: Anders

Ja, helheten är viktig. Det är lätt hänt att det blir spretigt. Och, ja, efter "all the young dudes" sitter ju heroes med Bowie fint.

2008-02-25 @ 20:47:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0