Var é brudarna? Här!

Jag balanserar just nu på en rakbladsegg. Har årets happening framför mig på lördag, men är lite oroad över min fysiska status. Ligger nedbäddad, tjock i halsen, seg i huvudet och är lika beroende av snytpapper som Nalle Puh av honung. Orkar med andra ord inte lägga ut texten idag utan fattar mig kort:

Varsågod, här är veckans östrogenstinna blandband*:




*Blandbandet hittar du i vänstermarginalen. Obs, ingen låtlista den här gången (host), glada överraskningar istället alltså.


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Jag säger som de skulle ha sagt i Deadwood.....res på dig ynkrygg innan jag skär taskerna av dig!

2008-12-04 @ 13:30:17
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag säger som de skulle ha sagt i Deadwood.....res på dig ynkrygg innan jag skär taskorna av dig!

2008-12-04 @ 13:31:09
Postat av: Anders

Jag fattade första gången;) Jag reser mig!

PS. Har Al Swearengen redan fångat dig?

2008-12-04 @ 13:55:49
Postat av: Johansson

Här får du som tröst videon till Årets bästa låt. Tar du inte med den på din lista så pilutta dig..:)



http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=46712197

2008-12-04 @ 14:14:39
Postat av: Gonzo (Trapper)

Fångat mig??.....Min familj e trötta på att jag går omkring lite bredbent som om jag skitigt på mig och kisar som en närsynt för att se hård ut. Hade jag haft en son hade vi säkert duellerat med knallpulver pistoler o smiskat kärringarna i ändan, spottat snus och druckit whisky (sonen äpplejuice). Men nu lever jag som en hunsad man i ett starkt kvinnokollektiv som gör allt för att sabba min cowboy illusion.

Seeya on these damned hills boy!

2008-12-04 @ 14:34:01
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Anders

Johansson, tack! Vi får se om den kommer med..



Gonzo, är det inte så du ser ut i normala fall?

2008-12-04 @ 15:17:38
Postat av: Kicki

Härligt med lite kvinnor i blandbandet! Kul! Tidigare idag när jag inte hade tid, så tänkte jag att jag måste kommentera att du inte verkar vara en kille som gillar speciellt mycket "up-tempo-låtar". Och nu, när jag har tid att kommentera så har du hunnit skriva ett inlägg om att du mest verkar välja lite deppiga låtar som årets låtar. Har jag rätt i min analys kring att "lugna låtar med visst vemod och gärna mycket akustisk gitarr" är din paroll - eller har jag bara inte följt din blogg tillräckligt länge? Kanske har jag helt fel. God kväll!

2008-12-04 @ 17:27:49
URL: http://litesomjag.blogg.se/
Postat av: Anders

Kicki, din analys är korrekt. Vemod och akustisk gitarr - sådan är min smak, åtminstone för tillfället. Vet som sagt inte vad det beror på. Vädret, åldern, livet med stimmig treåring, Bosse Hansson? Men...Fast egentligen gillar jag ju up-tempo (gillar allt, nästan), så det är dags för lite mer glada tongångar snart.

2008-12-04 @ 17:53:10
Postat av: Jonas

Wunderschööön, snabbspolade igenom bandet igår kväll, hoppas jag får vara ifred lite nu på morgonen så ska jag lyssna igenom det ordentligt. Se nu till o bli frisk så vi kan ses på lite starksprit på lördag.

2008-12-05 @ 07:35:51
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Kul att du gillar det, Jonas. Nu laddar jag med clementiner och vilar upp mig.

2008-12-05 @ 09:57:13
Postat av: Boggen

Har inte hunnit lyssna på detta förrän nu, men som vanligt, en lysande mix med gamla och nya favoriter och påminnelser om hur bra t ex Ane och PJ kan vara. Vad som är lite irriterande dock är att hur bra än Mixwit är så verkar det inte gå att lita på att alla låtar går att spela varje gång, även om de funkar klockrent när man skapar bandet.

2008-12-06 @ 00:35:13
URL: http://boggblogger.blogspot.com/
Postat av: Anders

Tack, Boggen! Kul att mitt DJ:ande uppskattas. Och visst har du rätt i att det är lite frustrerande med inaktiva streaminglänkar. Men för det mesta funkar det ju Mixwit helt acceptabelt. Gick alldeles nyss igenom bandet själv alldeles och då funkade varenda låt. Go figure...

2008-12-06 @ 11:06:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0