Tre nya favoritlåtar

Dr. Dog - "The Breeze"
Soft låt med Badly Drawn Boy-gitarr, Beach Boys-körer och Beatlespiano. Förstaspår på Philadelphiabandets senaste platta Fate. En platta jag spontangillar. 
Lyssna här!

She & Him - "Sentimental Heart"
Starkt öppningsspår på She & Hims årsfärska album Volume One
Lyssna på låten här!

Bajofondo - "Grand Guignol"

Det senaste dygnet har jag repeatat Bojofandos album Mar Dulce, det vill säga en Argentinsk/Uruguayansk fusion mellan tango och electronica. Låter lite La Gotan Project. Så gillar man dem, så gillar man med största sannolikhet det här. Här är Bajofondo med "Grand Guignol"!


Kommentarer
Postat av: Gonzo

Ha ha ha ha.....var faan hitter du allt. Och vilka underbara namn. Jag tror jag skall börja kalla mig "Bojofando"...stenhårt namn lite som en karaktär i en Tarantinofilm....eller ett mongo i nån av bröderna Coens filmer.

2008-08-24 @ 20:58:47
URL: http://www.skivgrisen.blogspot.com
Postat av: Johnny

Ja var fan får du allting ifrån Lövgren, som Veiron skulle sagt i Repmånad:-)Fast vi är ju tacksamma att du får det förstås:-)

2008-08-24 @ 22:08:58
URL: http://nederbird.blogspot.com
Postat av: Anders

Jag letar. Och...mitt namn är Bojofando. Gonzo Bojofando. Fan va clintanhårt!



Johnny: Varsågod. Jag jobbar hårt för att jag ska stå ut med din skivsamling: )



2008-08-24 @ 23:24:24
Postat av: TP

Eller en liten ettrig mexikanskt vänsterback som käkar hälsenor till frukost, lunch, middag och kvällsmat. Blir han suget på något extra smarrigt kan han ta någon knäled eller en handfull cojones. Alltid med samma bländvita leende.

2008-08-25 @ 23:31:42
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

TP: haha!

2008-08-26 @ 11:19:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0