Friday I'm in love

En gammal vän till mig hade en bisarr vana. Han åt ketchup till all mat. Och då menar jag verkligen all mat. En torsdag i skolmatsalen fick jag stoppa honom då han greppade efter Heinzen för att piffa upp pannkakorna. Jag kom att tänka på honom igår, när jag läste Stephen King, till tonerna av Emmylou Harris. Även det en tveksam kombination.

Solen skiner igen. Förkylningar och ryggskott är övervunna. Klarade igår av en hel fotbollsmatch utan att skada mig, en triumf i det lilla. Väl hemma efter matchen var sonen vaken, på tok för sent för en treåring (23:00). När han tittade ut genom fönstret och såg den nattsvarta himlen insåg han detta själv och utbrast i ett lillgammalt: "oooj, nuu måsste jaa lägga mig ... klockan är halv mycke!" . Världens bästa låtar för dagen är: "The Wrote & The Writ" med Johnny Flynn och "Workingman's Blues #2" med Bob Dylan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0