Lägg 7 oktober på minnet!



Antony Hegarty, dvs Antony and the Johnsons, släpper ett nytt album i höst. Och även om augustisolen steker idag, så får man nog anse att hösten är i antågande. Jag surfar därför in på Antonys hemsida och möts av följande glada besked: "Antony and the Johnsons will release a new 5 song EP, entitled "Another World," available in shops on October 7th.". Hade i och för sig hoppats på en fullängdare, men fem nya Antonyspår får duga. Det måste duga. För när det gäller Antony, tar jag vad jag får. (Hmmm...Den där sista meningen lät konstig och kan möjligen leda dig, läsare, på tankemässiga villovägar, få dig att göra egna tolkningar. Undvik det. Stanna kvar på vägen. Det var enbart hans musik jag avsåg.)

Här är några sedvanligt vackra låtar med Antony (och, i ett par fall, hans Johnsons):

Antony and the Johnsons - Fistful of love

Antony - If it be your will (L.Cohen-cover)

Antony and the Johnsons - Rapture


Kommentarer
Postat av: Gustav

Hurra!

2008-08-25 @ 15:18:25
Postat av: Anders

Ja, Gustav - Hurra!

2008-08-25 @ 18:14:54
Postat av: Jimmy

Vi tillber dom högra makterna för denna nyhet



Tack Anders

2008-08-25 @ 22:30:30
Postat av: Jimmy

Nu slant visst fingrarna till igen, det skall givetvis vara dom högre makterna och inget annat högervridet.

Ber så mycket om ursäkt för denna fadäs

2008-08-25 @ 22:34:43
Postat av: Anders

Varsågod, Jimmy. Skönt att det var en korrekturmiss. De högra makterna har jag inte mycket till övers för...

2008-08-25 @ 22:45:35
Postat av: TP

Ännu ett skivsläpp att se fram emot detta digra musikår.

2008-08-25 @ 23:10:20
URL: http://skivgrisen.blogspot.com/
Postat av: Anders

Jepp, TP! Öronen kommer vara faluröda till jul.

2008-08-25 @ 23:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0